Logo DigitálníDomácnost.cz

Přeskočit na navigaci

Aktuálně Domluvte si návštěvu digitální domácnosti na Praze 4. Volejte na 603525050.

70 % spotřebitelů souhlasí s tím, že poutavé zážitky představují budoucnost akcí, lidé jsou ochotni si za vstup připlatit

Vydáno: 12.02.2020 08:10:00

Autor:  Milan Loucký  |  Zdroj: DigitálníDomácnost.cz

S tím, jak technologie přinášejí stále interaktivnější zážitky, roste také poptávka společností po tom, aby mohly svoji klientelu oslovit poutavějším způsobem. Nový průzkum ukazuje, že právě takové zážitky představují způsob, jak podpořit spotřebitelské výdaje. 70 % spotřebitelů v České republice je přesvědčeno, že vytváření poutavých zážitků - s využitím velkoplošných projekcí, interaktivních displejů, hologramů, virtuální a rozšířené reality - je budoucností společenských akcí a atrakcí. Prozíravé společnosti přijmou tento přístup orientovaný na zážitky za svůj, aby se dokázaly lépe napojit na dnešní spotřebitele a zajistili si budoucnost.

Evropský průzkum s názvem The Experiential Future, který zadala globální technologická společnost Epson, ukazuje, jak důležité jsou imerzivní prvky pro budoucnost akcí, stejně jako zážitky, pohostinnost a volný čas - a to nejen pro 70 % českých mileniálů, ale také pro starší respondenty - s tvrzením souhlasilo 64 % příslušníků Generace X (narozených od 60. do 80. let), ale také 57 % tzv. Generace Z (generace dětí nového milénia).

Výsledky průzkumu ukazují, že existuje jasná finanční motivace pro to, aby se firmy tato očekávání snažily naplnit - 52 % mileniálů totiž uvádí, že si jsou ochotni připlatit za akci, která nabízí zážitkové prvky, za nimi následuje 58 % respondentů z generace X, 44 % respondentů generace X a 67 % příslušníků poválečných Baby Boomers, kteří také tento názor sdílejí.

Nabízení zážitků bude zásadní pro areály, kde se akce konají, i pro poskytovatele ubytování a pohostinství, nejen proto, aby přilákaly zákazníky, ale také proto, aby se k nim zákazníci vraceli. 62 % českých Mileniálů by opakovaně navštívilo akci spojenou se zážitky, stejně jako 63 % příslušníků Generace X, 69 % respondentů z Generace Z a 66 % příslušníků poválečné generace, tzv. Baby Boomers.

„Nové technologie dramaticky proměňují způsob, jak mohou společnosti své publikum zaujmout, bavit nebo s ním komunikovat. Náš průzkum představuje jasnou výzvu pro společnosti a organizátory akcí, aby se svým zákazníkům snažili nabídnout zážitkové prvky. V opačném případě riskují, že se jim zákazníci odcizí a že je ztratí. Klienti se potom mohou přiklonit ke konkurenčním značkám, nebo si v honbě za výjimečnými zážitky vyberou jinou akci," poznamenal Neil Colquhoun, viceprezident společnosti Epson Europe B.V. pro oblast CISMEA, který je zodpovědný za divizi profesionálních displejů.

Podrobnější informace naleznete ve zprávě k průzkumu „The Experiential Future", kterou si můžete stáhnout zde.

Metodika průzkumu

Průzkum trhu prováděla agentura Arlington Research v 26 zemích, účastnilo se jej celkem 9750 dospělých respondentů ve věku 16 - 65 let, kteří během posledních 12 měsíců navštívili akci nebo nějakou atrakci ze seznamu. Mezi zeměmi, v nichž byl průzkum prováděn, byla Velká Británie, Francie, Německo, Itálie, Portugalsko, Irská republika, Nizozemsko, Belgie, Turecko, Řecko, Norsko, Dánsko, Finsko, Švédsko, Česká republika, Slovensko, Estonsko, Polsko, Slovinsko, Bosna, Hercegovina, Chorvatsko, Černá Hora, Izrael, SAE, Maroko. Průzkum byl prováděn na reprezentativních vzorcích dospělé populace jednotlivých států ve věku 16-65. Příslušnost k jednotlivým generacím je definována takto: Generace Z (osoby narozené mezi lety 1994-2003), Mileniálové (osoby narozené mezi lety 1980-1993), Generace X (osoby narozené mezi lety 1965-1979) a poválečná generace Baby Boomers (osoby narozené mezi lety 1954-1964).









Kontextová navigace

Úvodní strana Press 70 % spotřebitelů souhlasí s tím, že poutavé zážitky představují budoucnost akcí, lidé jsou ochotni si za vstup připlatit

Přihlášení

Pro přihlášení k vašemu účtu vyplňte následující údaje.

X 

Registrace

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru z portálu DigitálníDomácnost.cz a mějte přehled o novinkách a trendech.
Registrací získáte také možnost účastnit se diskusí u článků.

Informace o Newsletteru

X