Největším překvapením veletrhu CES v Las Vegas je televizor LG s rolovací OLED obrazovkou!

Na začátek jen připomenu, že společnosti LG patří obří dík za to, že nikdy neustoupila z projektu OLED televizí, a to ani v době, kdy se na OLED společně vykašlali jak Samsung, tak třeba i Sony, aby se k němu v souvislosti s UHD, zase pak pokorně vrátili. LG tak přineslo OLED mnohem více než ostatní, a trpělivě pracovalo každý rok na zlepšení nové modelové řady svých OLED televizorů. Teď to LG natřelo všem ostatním, když představilo OLED televizor s rolovací obrazovkou!

LG uvedlo na CES 2019 světově první ohebný OLED televizor LG Signature OLED TV R (model 65R9) tak zcela mění definici televizoru díky variabilnímu designu, který umožňuje špičková OLED technologie společnosti LG, kterou společnost mravenčí prací za dlouhá leta vypiplala až k tomuto vrcholu!

Nejde jen o technické mistrovství, tento produkt se může pochlubit nejvyšší kvalitou obrazu i zvuku. Výsuvná obrazovka ve variabilním designu uživatelům domácího televizoru dává nekonečné možnosti, jak si navrhnout svůj prostor pro sledování televize.


Od začátku moderní éry rostly rozměry televizních obrazovek s tím, jak se zlepšovalo rozlišení a uživatelé požadovali hlubší prožitek ze sledování televize. Cenou za to byl velký černý obdélník, který dominoval místnosti, i když televizor nebyl v provozu. Dokonce ani vyspělejší televizory nikdy nedokázaly přinést takový kontrast nebo tmavé tóny, jaké zákazníci žádali. Výrobci se ve snaze udělat televizory méně nápadné předháněli v tvorbě stále tenčích obrazovek a zaměřovali se na to, aby design byl co nejméně rušivý.

Samsung například dokázal u své řady The Wall plochu obrazovky zaplnit pozadím, které jste před umístěním televizoru na stěnu vyfotili - a obraz pak plynně navázal na kontury stěny za televizorem a ten se stal prakticky neviditelným. LG i Samsung a někteří další výrobci pak nabízeli televizor jako obraz. Pokud jste se zrovna nedívali na televizní program, na obrazovce byl obraz nebo se několik obrazů plynule měnilo. Některé firmy se svými nejvyššími modely televizorů došly tak daleko, že dokázaly zjistit přítomnost lidí v místnosti - a pokud všichni odešli - promítání obrazů se zastavilo. Jakmile se do bytu vrátil někdo z jeho obyvatel, prezentace zase pokračovala.

Ale vraťme se k LG. S nabídkou loňské LG Signature OLED TV W společnost LG odstranila tradiční koncept, který se zaměřoval na jednoduchost obrazovky. Tímto televizorem s přezdívkou Wall TV společnost LG dokázala, že televizor může poskytovat výkon, decentnost i krásu současně. Pokud lze věřit marketingovým zprávám, tato televize se stala jednou z nejprodávanějších televizorů OLED 4K vůbec, i když její cena činila 400 tisíc v sedmasedmdesátipalcovém provedení. Poslední snaha LG posouvá tento úspěch na úplně novou úroveň. Společnost LG vytvořila televizor s displejem, který se objevuje a zase zmizí. Jde o revoluční inovaci, která zdánlivě popírá logiku. Písmeno „R" v názvu LG Signature OLED TV R znamená stvoření revoluce v domácí zábavě a redefinici prostoru pomocí schopnosti objevit se a sbalit na stisk tlačítka.

S takovým konceptem ovšem není LG jediná, protože podobný televizor nabídlo už před několika lety i Sony. Tehdy to souviselo s přesunutím designových centre Sony do Evropy, Velké Británie, Francie a Itálie. Výsledkem snažení mladých dynamických tvůrců pak byl projekt tohoto televizoru a také hudbních skříní pod televizory. Ve zmíněném případě ale šlo o skříňku, ze které se vysouval zobrazovací panel směrem vzhůru a po skončení sledování programu se zase zasunul zpět do bedny. Ostatně tento televizor můžete vidět stále živě v akci v pořadu Jana Krause.

Přínos LG ale bezpochyby spočívá v tom, že televizní obrazovka se neschovává „do bedny" jako tomu bylo u Sony, ale naroluje se - podobně jako promítací plátno - do mnohem menšího útulku.

Tři druhy provozu

LG Signature OLED TV R umí nabídnout tři různé možnosti sledování - Full View, Line View a Zero View. To zákazníkům dovoluje používat televizor způsoby, které byly před vznikem technologie OLED zcela nemožné.


Full View přináší prožitek ze sledování velké obrazovky a ukazuje úplný rozsah, pokud jde o kontrast, hloubku a realismus. Pozoruhodná kvalita obrazu a zvuku s umělou inteligencí, která běží na inteligentním procesoru LG druhé generace Alpha 9, stejně jako algoritmus deep learning, dělají z tohoto úžasného televizoru třídu samu pro sebe. Uživatelé mohou používat svůj hlas k instruování služby Amazon Alexa, nového doplňku k letošní řadě televizorů LG s umělou inteligencí. Novinkou je také podpora pro Apple AirPlay 2 a HomeKit. Díky podpoře pro AirPlay 2 mohou uživatelé snadno přehrávat videa z iTunes a dalších video aplikací, hudbu a fotky přímo ze svých zařízení Apple do LG Signature OLED TV R. S podporou Apple HomeKit budou zákazníci moci ovládat svůj televizor LG pomocí aplikace Home nebo požadavků na Siri.


Line View umožňuje, aby LG Signature OLED TV R byla částečně vysunutá, což dovolí správu specifických úkolů, které nevyžadují celou plochu televizní obrazovky. V Line View mohou uživatelé vybírat z funkcí, jako jsou Clock (pro zobrazení hodin), Frame (pro prohlížení fotografií třeba z mobilu), Mood (pro vytvoření pohodové atmosféry), Music a Home Dashboard.


Zero View je celá obrazovka LG Signature OLED TV R skryta pohledu a uschována v základně. Dokonce i v Zero View si mohou uživatelé vychutnat hudbu nebo jiný zvukový obsah linoucí se ze 4.2kanálového stowattového audio systému s podporou Dolby Atmos. Prémiový původ je jasně vidět na celé jednotce, od broušeného hliníkového pouzdra až po kryt reproduktoru z kvalitní vlny navržený dánskou firmou Kvadrat.

Aby byla naše informace úplná, úhlopříčka nového na veletrhu předváděného modelu dosahuje 65 palců, rozlišení se předpokládá (zatím) UHD. Cena není známá, protože tady LG šlo o jednu jedinou věc. Být první. A to se jí beze zbytku povedlo, protože tenhle kus, který si obrazovku zaroluje do sebe, opravdu stojí za to!

Zveřejněno: 09. 01. 2019