Logo DigitálníDomácnost.cz

Přeskočit na navigaci

Aktuálně Domluvte si návštěvu digitální domácnosti na Praze 4. Volejte na 603525050.

Ohlédnutí za IFA 2015 potřetí

Vydáno: 28. 09. 2015  |  Aktualizováno: 02. 10. 2015   |  Počet zobrazení: 5415

Autor:  Milan Loucký   |   Zdroj: DigitálníDomácnost.cz

A zbývá nám ještě pár informací o tom, co představili velikáni spotřební elektroniky a co bylo vidět v domácích spotřebičích. Tedy jen v některých, těch pro vás zajímavých. Pojďme se tedy projít ještě letem světem i k těm zbývajícím.

Momentka z Berlínského výstaviště

Momentka z Berlínského výstaviště


IFA 2015 není jen výstava moderních technologií, už léta je proslulá doprovodným programem v místním amfiteátru, ve kterém se konají hudební i zábavné pořady, kterým ale mnohdy našinec moc nerozumí. Myslím tedy stylu podání, byť by byly moderovány místními hvězdami typu Petr Novotný nebo Leoš Mareš. Ale jako oddechovka je to prima. Letos navíc přibyla spousta přednášek a diskuzních fór na téma zdařile se na trhu vyvíjející spotřební elektronika a internet věcí. To je totiž - mezi námi - třeba to, že některé spotřebiče vám přes mobil tiše špitnou, že něco není v pořádku, aniž byste je to to žádali. Prostě mají potřebu, tak vám to sdělí. Tak to je internet věcí.

Vysušení a vyhladovělí návštěvníci pobíhající po halách mají možnost občerstvit se v obrovském množství stánků, kterým dominují místní klobásy, ale i čínská a různá jiná atraktivní jídla z celého světa. Součástí veletrhu je i - vedle haly, ve které sídlí Panasonic - místní Beerfest, kam usedají znavení veletržní běžci, aby ochutnali nabídku místních piv, které ale vůbec nejsou špatná. Bitte ein bitt, slogan berlínského pivovaru, čepující světlé pivo, láká ze stánků a tak tady rozhodně nezůstanete o hladu nebo o žízni.

Bohudík jsme ale letos chybu s ochutnávkou piva neudělali, a pokud se ptáte proč, odpověď je jasná. Místní ležáky padají do nohou a běh se pak zpomaluje a mění až v pomalé ploužení, posedávání na lavičkách a odvádí pozornost od všeho kolem. I tak bych veletrh nazval slavnostmi moderní techniky, protože lidé pobíhající v halách konzumují to, co jim třeba výrobci bílé techniky připravili. Už loni nebo předloni jsem psal, že tu najdete spoustu místních oblíbených „Zdeňků Pohlreichů", připravujících ve strojích výrobců mňamky, které přitáhnout zájem - a samozřejmě pak zvýší jejich prodeje.

Ale zmínil jsem už Panasonic, pojďme se podívat na to, jaké menu nám připravil on.

Panasonic - směs ostrých televizorů a vůní

Jako každý rok jsme se tady mohli setkat se spoustou televizorů, tentokrát i prohnutých, s výrobky spotřební elektroniky a fotoaparátů, ale i s předváděcím místem, ve kterém se chystaly voňavé pokrmy a vařilo se v něm. Ve změti televizorů se ani nešlo vyznat, navíc v sobotu, kdy jsme tu byli, zde byl neuvěřitelný nátřesk lidí, kteří se pohybovali asi jako u nás před léty za komančů v Bílé labuti, když v sobotu otevřeli. Fakt. Nabito, stejně jako u Sony, kam zajdeme za chvíli nebo u Samsungu, který ale měl největší pavilon.


Zpět do Panasoniku. Panasonic mě neuvěřitelně naštval po roce 2000, když nechal zaniknout značku Technics, která byla ve východním bloku snad vedle značky Pioneer symbolem toho největšího Hi-Fi, jaké jste si mohli dopřát. Ještě dnes si pamatuji, jak jsem sháněl peníze na zesilovat SU-V303 s koncovými tranzistory MOSFET - tehdy absolutní novinkou - s neskutečně malým zkreslením a jak jsem pak, když mi jeden z koncové dvojice tranzistorů odešel, sháněl jeho náhradu, kterou mi kamarád přivezl ze služební cesty z Mnichova od Conrad Electronics. Technics potupně zahynul a v době růstu domácích kin si Matsushita Electric, koncern, kam Panasonic patří a kam patřil i Technics, myslela, že Technics je zbytečný a tak nejprve domácí kina vyráběla současně pod oběma obchodními značkami a pak utnula značku Technics a všechny výrobky nastrkala pod Panasonic. Ze značky Technics zůstaly chvíli jen sluchátka pro DJ a CD přehrávač, který byl nástupcem geniálního DJ gramofonu SL-P1200. A když Panasonic/Technics před pár lety uťal nejprve výrobu SL-P1200 Mk IV a pak i snad CD „taky-gramofonu", neuvěřitelně mě tím naštval.

Pak si firma dlouho hrála na pupek světa s plazmovými televizory a díky tomu zprvu zaspala dobu LCD televizí. Ostatně nebyla v tom sama, i Sony dávalo najevo, že ho Full HD a placaté televizory vůbec nezajímají. A oba dva japonští hoši pak tvrdě narazili a překotně se snažili dohnat svět - především pak Koreu -, jež jim utekli sakra daleko. Bohudík se ale probrali a v nastupující době zakřivených televizorů a UHD rozlišení se jim rozlepily oči - a tak oba dva tito výrobci mají zase co nabízet.

Ale průserová léta hned po Miléniu, daná absolutně špatným vedením obou těchto firem, jim nikdo už neodpáře. Díky tomu totiž oba „náfukové" ztratily trhy ve všech zemích, i u nás a otřásají se z toho až doteď. Panasonic alespoň zářil v době marketingového boomu technologie 3D, kdy na trh uvedl jako první 3D kamery pro běžné lidi i pro profesionály. Ale jeho hvězda zapadla spolu s tím, co jsem psal už nedávno, totiž, že se byznys na 3D úplně vykašlal a slíbené megapoháry ve fotbale nebo tenisové turnaje přenášené ve 3D nikdo neviděl a už ani nikdy neuvidí. Je tu doba 4K televizí a tak budiž řečeno, že televizory z této oblasti má Panasonic pěkné, líbivé a stejně jako Sony, Samsung a LG jich má tolik, že si snad vybere každý.

A podobně jako hnusné vozy Toyota - bez jakéhokoli elegantního nápadu - mají dražší a luxusní premiérovou značku Lexus, tak i Panasonic si po létech uvědomil, že by mohl vykopat rodinné stříbro, které krutě odhodil do hnoje, a tak loni oživil značku Technics, která má být opět lákadlem na vskutku špičkovou zvukovou techniku. A aby to nevypadalo, že to udělal jen tak, na IFA 2015 ukazoval svoje pohony ke gramofonům - Direct Drive, které prosluly hlavně ve zmíněném gramofonu pro DJ s názvem SL-P1200. A taky ho mám v gramofonu SL-P303Q, který opět uvedu do provozu, až se přestěhuji a budu se kochat klidem při poslechu gramofonových desek, jestli tedy ještě víte, co to je.


No a značka Technics bojuje v oblasti skvělého a špičkového zvuku v oblasti hudebních serverů, kde chce konkurovat společnosti Sony, které trpělivě proběhla cestou od CD přes SA-CD až k hudebním serverům a její projekt skutečného špičkového zvuku nese název Hi-Res.

Technics se vrátil i ke špičkovým uzavřeným sluchátkům se čtyřmi reproduktory, která používají pozlacenou membránu a mají opravdu skvělý zvuk. Navíc na hlavě vskutnu dokonale sedí - a třak návrat Technics v oblasti sluchátek se skutečně mimořádně povedl. Ostatně, velmi dobrý a kvalitní zvuk je v současné době tím, co táhne. Nebo jinak, je tím, čím firmy oslovují zákazníky a těm se jejich nabídka líbí.
A jeho hudební sestava Ottawa jako by se nechala tak trochu inspirovat kreacemi, kterými je proslulá firma Bang & Olufsen, ta ale dále kráčí směrem k úžasným úletům. Možná, že se ale Japonci inspirovali i krásnými klenoty Philips Fidelio. Protože jako ony před několika lety, i letos Technics sází na ušlechtilé materiály a eleganci a nekonvenční řešení.

Mno. Měl jsem rád Technics ještě jen s černým nápisem a ne s nápisem vyfrézovaným do eloxovaného hliníku, a uzavřená sluchátka Technics hrávala dříve o dost hůř než otevřené Sennheisery HD 420, které mám dodnes stále doma, teď se ale věci mění. Nicméně by mě zajímalo, jaký marketingový mág Panasonic nakopl do zadku a způsobil to, že se oblíbená značka špičkového Hi-Fi audia opět vrací na trh. Zatím trochu skromně, ale přece!


Takže, ze stánku Panasonic je pro mě největším a nejpotěšitelnějším poselstvím znovuobrození značky Technics, kdy přístroje vynikají strohostí a možností být ovládány z přenositelných zařízení, a největším zklamáním pak úplný odklon od ekologických iniciativ typu úsporný dům, které tu ještě před třemi roky Panasonic prezentoval ve velkém - totiž ekologickou výrobu energie z obnovitelných zdrojů a jímání energie na noční využití. V tom je Panasonic velmi dobrý, ale bohužel jen v Japonsku a Americe, protože evropský trh tyhle věci jaksi moc nebere. Od něj. Bohužel. A přitom málokdo ví, že bateriové články pro auto Tesla vyrábí a dodává právě Matsushita Electric/Panasonic.

A tak to, že Panasonic vyrábí pračky a předváděl konstrukci pracího bubnu, který si dokáže přeskládat prádlo tak, aby se vypralo co nejlépe bez zbytečných otřesů, je asi pro vás taky k ničemu, protože výrobky Panasonic v oblasti bílé techniky jsou na našich pultech nebo v našich prodejnách spíše ojedinělým jevem.

To stejné pak platí i chytrých varných deskách, které v Německu předváděly holky s krásnýma očima. Na to asi taky můžeme zapomenout, i když taková indukce je opravdu pro vaši kuchyň to nejlepší a nejúspornější a nejdokonalejší, co může být.

Tak a jdeme vedle k Sony.

Sony a vysoce kvalitní zvuk


Sony koncipovalo svou halu samozřejmě na prezentaci velkých obrazovek v rozlišení UHD, jak jinak, a prezentovalo nové řady sluchátek h.ear (anglicky hear) a nové modely přehrávačů Walkman. Ty zaútočily na příchozí neuvěřitelným zvukem Hi-Res Audio a svými poutavými barvami. Všechny modely sluchátek a přehrávačů Walkman se vyznačují jednoduchým, nenápadně elegantním designem a budou se nabízet ve sladěných barevných kombinacích.


Řada h.ear zahrnuje i sluchátka s hlavovým mostem i do uší. Model h.ear on (hlavová sluchátka) se vyznačují elegantními tvary a v neznatelnými spoji mezi hlavovým mostem a reproduktory. Tím je výsledný design oproti běžným sluchátkům o dost jednodušší a zástupce společnosti Sony nám tvrdil, že dokonale sedí uživateli na uších. A to je pravda. Seděly dobře na synově hlavě i na mé makovici. Navíc modely h.ear in NC jsou první sluchátka s Hi-Res na světě, vybavená funkcí digitálního potlačení hluku. I v hale, kde to bylo jako ve včelím úle, musím uznat, že to fungovalo.

Tak třeba nejnovější přehrávač NW-ZX100HN Walkman je vybaven Hi-Res digitálním potlačením hluku a bude prodáván společně se sluchátky s touto funkcí. Tento Walkman se může pochlubit kontinuálním Hi-Res přehráváním v délce tří až 45 hodin.

Sony si ale hýčká i špičkový Hi-Res poslech v automobilech, kde připravilo vše - od digitálních přehrávačů jako je základní jednotka RSX-GS9, přes zesilovač XM-GS4 4ch, výškové reproduktory XS-GS1 Super, subwoofer XS-GSW121D, mono zesilovač XM-GS100, zadní reproduktory XS-GS6921 až k předním reproduktorům XS-GS1621. I v autě se tak můžete nechat obklopit špičkovou muzikou. Sony v konstrukci využilo nejvýkonnější 32bitový D/A konvertor ES9018S od firmy ESS Technology. Ten převádí hudební soubory do analogových signálů v dynamickém rozpětí až 135dB a odstup signálu od šumu tak dosahuje fantastických -120 dBA.

Samozřejmě, že Sony, to jsou kromě třeba outdoorových kamer i mobilní telefony. A tak si můj syn mohl konečně vyzkoušet nový model chytrého telefonu Xperia Z5 s úhlopříčkou displeje 5,2 palce, a Xperia Z5 Compact s úhlopříčkou displeje 4,6 palce, který má všechny funkce a schopnosti většího modelu, ale v kompaktním těle. Psát o tom, že kamera s rozlišením 23 megapixelů a automatické ostření je něco mega, je asi nošením dříví do lesa. Xperia Z5 a Xperia Z5 Compact nabízejí neuvěřitelné věci při focení. Vůbec poprvé bude mít Xperia čtečku otisku prstů na spouštěcím tlačítku, takže už potřeba žádné komplikované odemykání zařízení. Nové chytré telefony od Sony jsou také odolné proti vodě a prachu, chlubí se jednoduchým, elegantním designem, v němž je rámeček propojen s matným skleněným zadním dílem, který je efektní na pohled i pohodlný do ruky.

Kromě těchto dvou modelů jsme si vyzkoušeli Xperia Z5 Premium se 4K displejem. Tento model nejenže umožní uživatelům natáčet 4K video, ale také se na ně rovnou dívat na displeji s úhlopříčkou 5,5 palce. Tento prémiový model navíc umí video odesílat přímo do 4K televizoru přes propojení MHL. Je také vybaven technologií 4K upscalingu, která vylepšuje kvalitu fotografií a videa v nižší kvalitě na neuvěřitelně jemné rozlišení 4K.


Sony představila svoji elegantní řadu 4K televizorů Bravia včetně produktové řady X90C s úhlopříčkami 65/55 palců; tyto televizory mají v nejtenčím místě tloušťku jen 4,9 mm.

Pro evropský trh je připravován televizor X91C s úhlopříčkou 75 palců a tloušťkou jen 15 mm. Vystaveny byly i modely 4K LCD televizorů S85C a S80C (65"/55") se zakřivenou obrazovkou. Všechny modely předváděly špičkový jas, barvu i kontrast díky 4K procesoru Processor X1. Všechny modely mají operační systém Android TV pro přístup k různému obsahu a vzájemnou propojitelnost s chytrými telefony.

Společnost Sony spolupracuje se službami distribuce streamovaného obsahu s Amazon Video, aby mohla nabízet svým uživatelům více obsahu v HDR (High Dynamic Range). Tato prémiová technologie se vyznačuje hlubší černou, jasnějšími barvami a bohatší barevnou paletou.

Zajímavé byly i předváděné projektory pro domácí kino s nativním 4K rozlišením. Vůbec poprvé v segmentu domácího projektorů u modelu VPL-VW520ES najdete kompatibilní HDMI vstup pro obsah HDR (High Dynamic Range) s poměrem dynamického kontrastu 300 000 : 1. Obraz v HDR se nejvíce blíží realitě, kterou vidí naše oči - vyšší kontrast, hlubší černá a mimořádný dynamický rozsah. Sony připravuje podporu HDR pro celé své portfolio a projektor VPL-VW520ES nabízí milovníkům filmů příležitost, zažít naprosté ponoření se do čehokoliv, co právě sledují.

Tak, a dosť bolo Sony, jdeme k LG.

LG rozšiřuje svou nabídku OLED televizorů

Společnost LG představila čtyři nové OLED televizory. Modely s uhlopříčkou 55 a 65 palců nabídnou kvalitu 4K i zakřivený panel s tloušťkou jen 4,8 mm.


Rozšířená řada OLED televizorů nabízí devět produktů s různým rozlišením i typem rámu. Novinkami jsou zakřivený model s tloušťkou obrazovky pouhých 4,8 mm (55EG9100) a první plochý 4K HDR OLED televizor, který přichází ve dvou velikostech - 65 a 55 palců (modely 65/55EF9500). Stejně kvalitním obrazem a také neuvěřitelně tenkým panelem se může pochlubit i 55palcový model 55EG9200. Moderní a jednoduchý design je jednou z předností nových televizorů LG. Ultra tenké rámy, průhledný stojan i zmíněná tloušťka necelého půl centimetru jsou toho důkazem.

A protože jsme u soutěživých Korejců, i tady musela být vystavená budoucnost na druhou, tedy televizor s rozlišením 8K, stejně jako to měl ve svém stánku Samsung. A stejně jako u Samsungu, i LG opovrhla systémem Android TV a používá svůj operační systém webOS 2.0. Ten prý nabízí příjemné a intuitivní prostředí. Samozřejmostí je kratší bootovací čas i personalizované menu Launch Baru. Díky spolupráci LG se špičkou v oblasti audio techniky - Harman/Kardon je skvělý 4K OLED obraz u vybraných modelů doplněn perfektním zvukem.

Co se týče praní, LG je dlouho známa jako uživatel motoru s lineárním pohonem pro prací buben. Nyní LG představilo inovativní systém odpružení pracího bubnu, navržený speciálně pro zvýšení spolehlivosti a životnosti předem plněných praček. Všechny nové modely na evropském trhu budou vybaveny nejen tímto systémem, ale i vylepšeným povrchem. Jde o LG Centum System, který odstraňuje tradiční pružiny používané pro zavěšení bubnu a přichází s tlumiči podobnými těm, které známe z auta. Tento pevný systém výrazně snižuje vibrace a hladinu hluku, která nyní dosahuje jen 67 dBA při odstřeďování, což odpovídá hladině zvuku při běžném rozhovoru. Navíc menší množství mechanických součástí snižuje tření, které je hlavní příčinou opotřebení, a tak LG prodlužuje standardní záruku u modelů s Centum System na 20 let. Všechny pračky s Centum System jsou navíc vybaveny možností Wi-Fi připojení a ovládání z přenosných zařízení. Prostřednictvím technologie NFC může uživatel stahovat nové prací programy a následně je aplikovat jednoduchým přiložením smartphonu k symbolu NFC na pračce.

LG také jako jedna z mnoha ukázala systém Smart Home, ve kterém demonstrovala současné možnosti ovládání chytré domácnosti pomocí mobilních přístrojů. Takže jinak řešeno, opět internet věcí v praxi.


Úsporným chladničkám LG nechybí oblíbená funkce Door-in-Door
, která pomáhá zamezit energetickým ztrátám. Ekonomická výhodnost, ekologie i praktičnost jsou hlavními přednostmi této nové řady produktů LG. Díky invertorovému lineárnímu motoru, pohánějícímu kompresor mohou nabídnout praktickou funkci Total No Frost, kdy již není třeba odmrazovat, i energetickou třídu až A+++ -20 procent. Lineární pohyb pístu na rozdíl od točivého pohybu konvenčních kompresorů snižuje tření, které vede jak k úspoře až třetiny energie, tak k o 25 procent nižší hlučnosti a větší spolehlivosti.


S inovativní technologií dvířek ve dveřích - Door-in-Door je přístup k nejoblíbenějším nápojům a potravinám velmi snadný. Oddíl pro nápoje a svačinu lze otevřít zmáčknutím tlačítka, druhý oddíl, ideální pro základní suroviny pro vaření, je otevíratelný skrytou rukojetí ve spodní části dveří. Obě části jsou vybaveny výškově nastavitelnými policemi. Díky Door-in-Door není třeba otevírat celou lednici a tepelné ztráty jsou tak u modelů s touto funkcí až o 47 procent nižší. Prostor nových chladniček s více dveřmi je zvětšen díky zúžení stěn chladničky a odstraněním středového panelu.

Nechme stranou novou řadu robotických vysavačů a všimněme si novinky, vylepšený LG Styler, jedinečné zařízení pro domácí péči o oděvy. Styler bez jakýchkoli chemikálií osvěží již nošené prádlo. Parní čištění a rovnání je ideální i pro oděvy, které se v domácích podmínkách špatně udržují, jako například obleky, saka či klobouky. Na rozdíl od praček si Styler vystačí pouze s párou. Technologie TrueStream dokáže prádlo vyčistit i osvěžit. Horká pára je jedním stiskem tlačítka intenzivně vháněna přímo na oblečení, díky čemuž zničí až 99 procent bakterií. S vylepšením přichází i nová funkce Pants Press pro narovnání kalhot bez potřeby žehlení, funkce Smart Diagnosis a NFC Tag-On. S chytrou diagnostikou se již uživatelé nemusí obracet s každým drobným problémem na technika - pomocí chytrého telefonu zařízení samo rozpozná, jaký problém lze vyřešit doma a na co je potřeba zavolat servis. S NFC Tag-On si mohou majitelé LG Styler nainstalovat aplikaci zdarma, s níž si mohou nastavit vlastní programy pro čištění prádla.


Trochu stranou necháváme skvělá bezdrátová sluchátka LG Tone Active, která v sobě mají naviják, takže po přenosu zvuku pomocí Bluetooth se zvuk dostane do mušlí sluchátek, která jsou v pohotovostním stavu narolována v mikronavijácích ve sluchátkách.

A přidáváme do tempa, protože se snažíme doběhnout ještě do haly Samsungu, proto se jen zmiňujeme o novém modelu telefonu LG G4 a nositelném příslušenství, které ale opravdu stálo za to. Tak se podívejte alespoň na výstavku chytrých hodinek, shromážděných ve vitríně pod označením Urban Watch.

Na skok i v iHealth

A protože vás zaujal článek o přístrojích společnosti iHealth, nemohli jsme se nezastavit na skok u této sympatické společnosti, která hlídá - podobně jako řídicí jednotka u automobilů - hodnoty vašeho těla. Jejich hlídáním se (prý) dožijete vyššího věku. Na berlínském veletrhu iHealth představil dva nové produkty: tlakoměr s jednoduchým ovládáním iHealth Track a chytré hodinky iHealth Wave, které měří výkon při plavání a jiných sportovních aktivitách a navíc analyzují kvalitu spánku. 


Pomocí chytrých hodinek iHealth Wave
lze detailně sledovat plaveckou výkonnost. Hodinky měří uplavanou délku, počet temp a také energii, kterou během plavání vydáte. Mimo bazén fungují jako krokoměr, počítají vzdálenost, kterou jste absolvovali, a množství kalorií, které se vám při chůzi či běhu podařilo spálit. Užitečné jsou iHealth Wave i v noci, monitorují pozorně kvalitu vašeho spánku.

Ráno vás pak jemnými vibracemi vzbudí. Naměřené hodnoty můžete samozřejmě sledovat na jejich displeji nebo s pomocí aplikace v mobilním telefonu, s nímž se hodinky bezdrátově propojují.


V jednoduchosti je krása a s iHealth to platí i pro měření tlaku. Tlakoměr iHealth Track totiž velice snadno změří váš krevní tlak. Zařízení je vybaveno displejem s dvěma barvami podsvícení - údaj o vysokém krevním tlaku je doprovázen červenou barvou, normální hodnoty tlaku signalizuje zelená barva.

Vyhodnocení jednotlivých údajů je založeno na klasifikaci Světové zdravotnické organizace. Přístroj iHealth Track si dokáže zapamatovat údaje z šedesáti měření, a to až do doby, než proběhne synchronizace s aplikací v mobilním telefonu. Jejím prostřednictvím lze snadno sledovat vývoj naměřených hodnot a údaje sdílet s blízkými či ošetřujícím lékařem. Díky velkým číslicím na displeji a možnosti měření bez připojení k mobilnímu telefonu je iHealth Track vhodný pro starší osoby.

Chytré hodinky iHealth Wave a chytrý tlakoměr iHealth Track budou k dostání na podzim. Maloobchodní cena hodinek se bude pohybovat od 2.200 korun, tlakoměr vyjde na pouhých 1.500 korun, možná i méně. A to je sakra dobrá cena. Jen bych se bál s vysokým tlakem a s ciferníkem tlakoměru rozsvíceným na červeno navštívit třeba koridu nebo stáj s býky. Poté, co by spatřili barvu, která startuje jejich pohyb, váš tlak by se tak mohl ještě mnohonásobně zvýšit. Pozitivní na tom by ale bylo, že by vám poté hodinky naměřily zvýšený počet kroků, vykonaných za časovou jednotku při úprku před rozzuřeným býkem a tím pádem zase více spálených kalorií.

S novými přístroji iHealth představil i novou aplikaci - iHealth MyVitals 3.0. Jak doufám, ta snad odstranila chyby, které se vyskytovaly u předchozích verzí a díky kterým nám nešly zavést do programu některé prvky, vyráběné iHealth . Aplikace umožní sledovat údaje o zdraví v grafické podobě, zobrazovat průměrné hodnoty, odesílat údaje členům rodiny, převádět data do formátu PDF či excelových tabulek. Rovněž doporučí, kdy si měřit krevní tlak, nebo může upozornit na potřebu změřit si tlak v souladu s „pravidlem tří". Podle tohoto pravidla byste si krevní tlak měli změřit třikrát během dopoledne a třikrát během noci po dobu tří dnů. Průměr naměřených údajů pak značí skutečnou hodnotu krevního tlaku. Aplikaci lze stáhnout v obchodech Apple Store a Google Play.

A nechme trapných legrácek a skočme si do haly, kde se předvádí Samsung.

Miele

Co ale čert nechtěl, do cesty se nám postavil stánek Miele. A i tady jsou připraveni na internet věcí dokonale. Mezi exkluzivní novinky lze zahrnout světově první síťový dávkovací systém na prací prostředky nebo kávovar, který potěší i ty nejnáročnější milovníky čaje. K tomu se přidává nová technologie pro zábavnější vaření. V letošním roce uvítalo Miele své návštěvníky téměř pět metrů vysokou a osm metrů širokou Braniborskou bránou, vytvořenou z 39 praček.


Miele chce činit život jednodušší a tak lze vyzdvihnout funkci EditionConn@ct: dochází-li prací prostředek, dávkovací systém Miele TwinDos na to automaticky upozorní prostřednictvím internetu v chytrém telefonu nebo tabletu uživatele - a pomocí několika kliknutí lze objednat novou dodávku. Za zmínku stojí také nový volně stojící kávovar CM7 s automatickým odvápňováním a ohřevem vody v různých teplotách pro přípravu různých druhů čajů.

A jsme tu, Samsungu!

Pokud ale čekáte nějaké obšírné zpravodajství, jste na omylu. Tak zaprvé jsme už o Samsungu hovořili v prvním díle tohoto miniseriálu a za druhé možná už sami víte, co bylo u Samsungu nového. Takže jen ve zkratce.


Zaujala nás televize v rozlišení 8K. Je to mega věc a těžko si něco takového pořídíte domů, pokud jste si ale nekoupili místo bytu halu, ve které se třeba dříve montovaly parní kotle. Nebo kotlíky.

Psát o Samsungu, že vystavoval prohnuté televize, prohnuté monitory a prohnuté soundbary je asi to stejné, jako někomu říkat, že na Hradě visely mega červené trenky a že se nám ztratila prezidentská zástava. Takže, ano, televizory SUHD jsou opět krásnější a je jich opět víc, ano, prohnuté monitory jsou skvělé a jeden mám zrovna před sebou, když píšu tyhle řádky, takže vám o něm napíšu víc, až přijde (= bude) čas. A ano, soudbary jsou hezké a hrají pěkně.


My se ale podíváme na všesměrové audio. Nové modely Wireless Audio 360 nesou označení R5, R3 a R1 a reprodukují bohatý zvuk, šířící se všemi směry a nově je lze ovládat pomocí dotykového rozhraní či inovované volně stažitelné aplikace Multiroom. Dosavadní modely Wireless Audio 360 s označením WAM6500 a WAM7500 totiž dle Korejce, který nám je předváděl, pozitivně hodnotí zákazníci po celém světě. Také nové modely jsou vybaveny patentovanou technologií „Ring Radiator", pokud jsem rozuměl dobře, a zvuk reprodukují se stejnou dokonalostí a kvalitou. Modely R5, R3 a R1 je možné nově ovládat ručně, ať už jde o hlasitost, spuštění či přerušení přehrávání nebo výběr zdroje hudby. Ruční ovládání je snadné a intuitivní, přičemž se stačí jemně dotknout zařízení v horní části.

A tady pozor, chlapci! Jestliže jsem se pozastavoval na tím, když jsem psal o předchůdcích těchto zařízení, jak je lze pověsit na silonový vlasec nebo na kovové lanko s odkazem na předchozí IFA 2014, kde byly takto elegantně zavěšené v prostoru, konečně jsem přišel na to, jak to funguje. Za vršek to nejde, protože reproduktor je na vrchu osazen výškovým reproduktorem se všesměrovým zářičem. Korejci si pověsili do prostoru tyto přístroje prostě „hlavou dolů", dole bylo dokonce očko, kam zasunout speciální drát či co to bylo, ale mělo to - dle Korejce příslušného k této sekci - dokonce i objednací číslo. A za něj se pak „třistašedesátku" dala pověsit.

Pozor ovšem, pak by bylo ovládání dole. Ale, jak mě jemně upozornil Korejec, vzhledem k tomu, že ale tyto přístroje přešly z tvaru vajíčkového do tvaru válcového, asi je moc do prostoru věšet nebudeme a necháme je volně stát tam, kde to bytový architekt navrhl. A spodek tohoto výtvoru bude dolů vyfukovat basy. Viz obrázek nohy či stojiny vedle tohoto textu.

A protože jsme u Technicsu hovořili o sluchátkách a u Philipsu rovněž, tak vězte, že i Samsung ukázal nová sluchátka Level On Wireless Pro. Novinka přináší hudebním fanouškům dokonalý zážitek z poslechu ve spojení se špičkovým designem, píše se na doprovodném plakátu vedle sluchátek. Sluchátka výborně sedí na uších a poskytují intuitivní funkce, přesvědčuje nás obrýlený Korejec. Jak jistě víte už z našeho prvního dílu seriálu o IFA 2015, na stánku Samsungu nikdo od nás nebyl, protože jsme přijeli se synem pozdě - v sobotu - a to už byla výprava „vyvolených" s českým doprovodem dávno doma. Takže si nasazuji sluchátka - a musím konstatovat, že sedí a hrají fakt skvěle.

A ještě něco. V první díle jsem hovořil o myčce nádobí, která nemá otočné ramínko na postřik nádobí, ale tři lišty, z nichž dvě vedou tu třetí, která po nich jezdí sem a tam, odpředu dozadu a dostříkne tak s vodou nasycenou mycím roztokem do všech koutů vnitřního prostoru myčky. Tak na to zapomeňte, tyto myčky se - dle informací agentury, zastupující Samsung na našem trhu - do České republiky nedovážejí. A tady říkám: bohužel! Ale vzhledem k tomu, že nyní po průseru s emisemi dieselových agregátů určitě dojde k poklesu cen automobilů Volkswagen, si budete moci koupi třeba VW Transporter mnohem levněji a tuto myčku, kterou považuji za bezvadný přístroj a nápad, si pak koupit a dovézt až do domu, do svého bytu - třeba právě odsud, z Německa.

A to by mohl být konec.

Ale není.

Tak dobře, ještě jeden přístroj. Samsung předvedl novou pračku Samsung WW8500 AddWash, která umožňuje přidat kusy oblečení během pracího cyklu. Bohužel jsem jí neviděl, protože byla prezentována pouze v sekci pro partnery, a tam, jak víte, jsem nemohl, protože celý ansámbl pražského zastoupení značky už byl v Praze a koukal se určitě na prohnuté SUHD televizory, které mají zajisté doma. Přesto se mi osobním kouzlem podařilo tento skvost spatřit. Spustíte pračku a tu objevíte jednu chybějící ponožku, nebo třeba ještě jedno červené tričko nebo červené trenýrky, které jste si přinesli z Hradu, jež se mohou prát pouze se stejnými barvami a ty jsou teď už v pračce. Na základě výzkumu, který prováděl Samsung, by přibližně 90 % evropských zákazníků často rádo přidalo další oblečení do pračky v průběhu pracího cyklu. U praček s předním plněním, které jsou v Evropě nejpopulárnější, to však není jednoduché. Dveře jdou otevřít pouze v okamžicích, kdy je hladina vody v bubnu dostatečně nízko, a uživatelé si nejsou jistí, kdy je právě ta vhodná doba. Navíc většina dotázaných byla přesvědčena, že otevřením dveří by se voda zcela jistě vyvalila ven, anebo že by tím dokonce mohli poškodit spotřebič, opařit sebe a vytopit sousedy. Samsung proto přichází s řešením tohoto palčivého problému a představuje nový model Samsung WW8500 AddWash. Tato pračka je vybavena speciálními dvířky, která jsou umístěna ve vrchní části hlavních dvířek. Díky tomu je možné přidávat další oděvy, ale také prášek či aviváž kdykoli během pracího cyklu. Jedná se o další novinku, která lidem zpříjemní každodenní život.

A to je taková hezká tečka za tím naším berlínským ifovským výletem.

Když jsme totiž to, že pračka má druhé dveře, se synem zjistili, mohli jsme už klidně odejít z veletrhu s tím, že jsme nebyli vůbec o nic ochuzeni. Možnost přidat trenky v průběhu už zahájemného pracího cyklu - to je totiž věc, kterou považujeme za hit tohoto veletrhu. A jsme se pak druhý den mohli zajít v klidu podívat do Technického muzea v Berlíně. A i to stálo za to. Doporučuju jak IFA, tak Technické muzeum! Jo a taky navečer pár kousků: „Bitte ein Bitt!"



Hodnocení:

 | Počet hodnocení:

1

Sdílej na: Delicious Delicious Facebook icon Facebook Bookmark and Share












Kontextová navigace

Úvodní strana Ohlédnutí za IFA 2015 potřetí

Přihlášení

Pro přihlášení k vašemu účtu vyplňte následující údaje.

X 

Registrace

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru z portálu DigitálníDomácnost.cz a mějte přehled o novinkách a trendech.
Registrací získáte také možnost účastnit se diskusí u článků.

Informace o Newsletteru

X