Logo DigitálníDomácnost.cz

Přeskočit na navigaci

Aktuálně Domluvte si návštěvu digitální domácnosti na Praze 4. Volejte na 603525050.

Ozvěny IFA 2012 podruhé

Vydáno: 28. 09. 2012  |  Aktualizováno: 07. 10. 2012   |  Počet zobrazení: 7562

Autor:  Milan Loucký   |   Zdroj: DigitálníDomácnost.cz

Pokračujeme prohlídkou dalších vystavovatelů na berlínské výstavě IFA 2012. A začneme u stánku LG, který postavil svůj celý stánek na 3Da předvedl největší, 84palcovou UD 3D televizi na světě (televizor s ultravysokým rozlišením). Přečtete si rovněž o největším plochém televizoru dneška. Má 90 palců a pochází z dílem Sharpu. Ale bude toho víc.

84palcový UD 3D TV LG

84palcový UD 3D TV LG


Zdá se, že jednou z firem, která se stále drží pevně a trpělivě propagace 3D, je korejská LG. I letos vyšla z velmi úspěšného konceptu loňské haly a opět u vchodu rozdávala příchozím 3D pasivní brýle. A hned na jedné straně představila démonickou stěnu, složenou z několika desítek 3D televizorů, aby lidi nalákala na trojrozměrný obraz. To se jí povedlo letos, ale i loni. Lidi zírali v němém úžasu na akční scény, kdy z baterie obrazovek proti nim vylétaly stíhačky, vrtulníky nebo zvířata.

LG trpělivě staví na 3D

To byl ale začátek. Kdo si nechal pasivní brýle nasazené na nose, měl výhodu. Po vstupu do výstavní části pavilonu se před ním totiž otevíral svět ve třetím rozměru, takže ihned byli vtahování do děje na jednotlivých obrazovkách. Možná nerozumíte toimu, co jsem napsal, takže trochu podrobněji. 3D pasivní brýle ničemu nevadí. I když je máte nasazeny, nebrání vám ve výhledu na svět kolem vás, na rozdíl od brýlí aktivních, které můžete používat jen ke sledování 3D programu a ještě jen s televizory, které to umožňují. A navíc je musíte - i když dnes vydrží pracovat na baterie poměrně dlouho - občas nabít. Pokud jste vkročili do stánku LG, po rozhlédnutí jste viděli velkou show. Stačilo se rozhlédnout a viděli jste, jak na vás z některých (skoro ze všech) obrazovek vystupují trojrozměrné předměty. Bylo to dost zajímavé a perfektně vymyšlené.


Hned u vchodu krásná dívka upozorňovala na 3D OLED 55palcový televizor, o jehož uvedení na trh jsme tu už psali. Z obrázku vidíte, že vypadá elegantně (slečna taky) a především na obou můžete obdivovat především jejich tloušťku.


Slečna je sice tak akorát, ale televizor je štíhlý jak žiletka: má totiž obrazovku WRGB o tloušťce jen 4 mm, rychlou reakci 0,02 ms a nekonečný kontrast.

Díky WRGB je barevné podání televizorů přesnější, přirozenější a více konzistentní. Do standardního modelu RGB je totiž ještě přidána ještě navíc bílá barva pro zdokonalení barevného výstupu. Tento systém je známý jako White OLED nebo WRGB technologie. Přidáním čtvrté barvy lze dosáhnout vyššího jasu a přirozenějších barev. Obraz je pak více živý a příjemnější pro lidské oči. Perfektní obraz je zaručen za všech okolností - za jasného okolí i při pozorování z jakéhokoliv úhlu. Tady se sluší připomenout i naši reportáž z jara, kdy Samsung uvedl na trh předprodejní vzorek stejného typu televizoru se stejnou úhlopříčkou obrazovky. Obě firmy shodně tvrdily, že televizory OLED budou na trhu coby dup. To ostatně od května tvrdí LG, ale zatím na trhu nám skutek jaksi utek, jak se říká. Jsem zvědav, zda oba výrobci dokážou tento nijak laciný přístroj uvést na trh do letošních Vánoc.


LG prezentaci ve svém pavilonu ale pěkně rozjelo. Kromě 3D televizorů jste zde našli parádně vydesignované 3D brýle od světově proslulého designéra Alana Mikliho, se kterým LG dlouhodobě spolupracuje. A nutno říci, že pár kousků se nám tady opravdu líbilo. Výhoda těchto brýlí je jejich kompatibilita s kinosály IMAX, takže si zakoupením těchto brýlí se můžete kochat z trojdimenzionálního obrazu nejen doma, ale v kině IMAX a nemusíte si půjčovat neustále dokola obíhající brýle, připravené pro všechny návštěvníky.


Co nás zaujalo, byl i 84palcový 3D televizor LG, který se honosil označením UD. Bližší pohled na údaje prezentované vedle televizoru pak prozradily, že jde vlastně o 3D UD televizor s rozlišením 4K, tedy čtyřnásobným oproti Full HD (UD 4K). Nový model televize je odpovědí firmy na prudce rostoucí poptávku po větších a dokonalejších 3D obrazovkách. Na přání spotřebitelů zavádí LG nové inteligentní funkce, které poskytnou větší pohodlí a snadnější ovládání. Nová 84palcová (213 cm) UD 3D se chlubila vynikající kvalitou obrazu s osmi miliony pixelů (rozlišení 3 840 x 2 160), což je čtyřikrát vyšší rozlišení než u stávajících Full HD TV panelů. Dosáhnout tak obrovského rozlišení umožňuje výkonný obrazový procesor LG Triple XD Engine. Prohlížet externí obsah například z pevných disků, mobilních zařízení nebo webových stránek v perfektní kvalitě pak umožní funkce Resolution Upscaler Plus (zlepšovač rozlišení). Pohled na zde prezentované scény byl ohromující, protože proto, aby si uživatel ještě více vychutnal filmy a jeho zážitek z nového formátu domácí zábavy byl intenzivnější, vybavila společnost LG novou UD 3D TV technologií LG CINEMA 3D. Například funkce 3D Depth Control umožňuje nastavit virtuální vzdálenost mezi zobrazovanými objekty tak, aby byl 3D obraz co nejreálnější. Funkce 3D Sound Zooming zase analyzuje pohyb a vzdálenost objektů na obrazovce a přizpůsobuje tomu intenzitu jimi tvořeného zvuku. K televizoru se dodává nové - geniálně vymyšlené a intuitivní - ovládání Magic Remote Control. Na velkém displeji bude veselo, protože uživatelé mohou využít systém Smart TV od LG, který obsahuje celosvětově na 1 400 aplikací. K tomu přidejte přístup ke stále se rozrůstající nabídce špičkového obsahu v podobě 3D her a filmů. LG UD 3D TV je vybavena reproduktorovým systémem 2.2, složeným ze dvou 10W reproduktorů a dvou 15W basových reproduktorů. Ten přináší podobný zážitek, jako kdybyste byli v kině nebo v divadle. Bohužel na místě jsme to ocenit nemohli díky poměrně vysoké okolní hladině hluku, ve který se slily všechny zvuky produkované v této hale. Tento 84palcový televizor, více než vhodný pro velké prostory digitálních domácností, by se měl na trhu objevit na přelomu září a října.

Ve stánku bylo k vidění rovněž široké portfolio domácích kin, Blu-ray přehrávačů a i nedávno prezentovaná „hudební parkoviště" pro tablety a chytré telefony.

Sharpu je letos sto let


U Sharpu nelze začít jinak, než tím, že firma zde předvedla největší LED televizor na světě. Má 90 palců - a to je přesně 229 centimetrů. Troufám si říci, že tohle je věc, která určitě zájemce o moderní bydlení a digitální domácnosti bude zajímat. Obrazovka tohoto macka je totiž vysoká přes 1,20 metru.

Přesto kvalita zobrazení, jak jsme mohli posoudit přímo na místě, je stejně ohromující jako jeho velikost, nabízí ostrý a jasný obraz v nejvyšším dostupném HD rozlišení 1080p. Za to vděčí především špičkovému obrazovému procesoru, vestavěnému v televizoru. Tahle televiuze ale naní určena pro menší místnosti, aby vynikla, potřebuje opravdu prostor. Sharp doporučuje vzdálenst od obrazovky 3,5 metru. Pak vyniknou všechny detaily, které jste nikdy před tím neviděli. Možná by se spíš hodilo konstatování, které jste nemohli vidět. Stejně tak vás nenechají chladnými ani sportovní a akční sekvence. I ty jsou prostě ohromující. A při tak velké úhlopříčce jste opravdu vtaženi do děje.

Design je moderní, elegantní a stylový, s tenkým rámem v hliníkovém provedení. Kombinace působivé velikosti obrazovky, výjimečné technologie a atraktivního designu, zkrášlí obývací pokoje spotřebitelů, které jsou připraveny na televizory s velkou obrazovkou. Navzdory své velikosti je televize tenká a lehká. Její hmotnost je pouhých 64 kilogramů (bez podstavce) a tloušťkou má menší než 12 centimetrů - a i proto může být snadno namontována na zeď. Technologie přímého LED podsvícení je tak energeticky úsporná, že tento obrovský televizor cílí na evropský energetický štítek třídy A+.

Platforma AQUOS NET+ umožňuje přímý přístup k mnoha aplikacím, jako je YouTube, Twitter a mediální knihovny televizních stanic. Kromě toho má tento televizor vestavěný trojitý HD tuner (DVB-T/DVB-C/DVB-S2) a přehrávač médií, který umožňuje snadno přehrávat fotografie, videa a hudbu z USB flash disků nebo přímo z domácí sítě. Nová 90palcová LED televize Sharp je Full HD aktivní 3D televizí.


Součástí úvodní tiskové konference Shapru byla nejen návštěva krásné Miss IFA, ale také prezentace sto let od vzniku firmy. Vrcholem v současnosti vyráběných produktů je zcela bez pochyby 90palcový televizor, kterým jsme návštěvu u této firmy začali. Nabídka televizorů AQUOA ale sahá nyní od 32palcových úhlopříček až po onu 90palcovou obrazovku. Kompletní řada obsahuje sedm modelů s velikostí displeje nad 60 palců, mnoho modelů zvládá i aktivní 3D. Stejně tak většina modelů s velkou obrazovkou má rovnou vestavěné Wi-Fi a všechny 60palcové modely jsou vybaveny uživatelským rozhraním Sharpu AQUOS NET+. Velké televizory mají povětšině energetický štítek třídy A+ nebo dokonce A++.

Zajímavostí na stánku Shapu bylo rovněž předvedení panelu s vysokým rozlišením 4K. Používá technologii ICC a dle Sharpu tahle věc představuje budoucnost velkých televizí s obrovským rozlišením. ICC LED TV Sharp přicházejí s rozlišením 3 840 x 2 160 obrazových bodů. ICC technologie pochází od společnosti I-cubed Research Center a ve spojení v technologií velkých LCD displejů Sharp s vysokým rozlišením pak tvoří vskutku ojedinělý celek. ICC (Integrated Cognitive Creation) je zcela nová technologie zpracování signálu, který je určen pro napodobení rozpoznávacího procesu, při kterém lidský mozek interpretuje světelné podněty v přirozeném světě. Nový panel byl vyvinut s cílem dosáhnout super vysokého rozlišení 3840 x 2160 pixelů a zároveň i nízké spotřeby energie, umožněnou efektivnějším využití světla.


A cože to tak krásná bezejmenná Miss IFA vlastně drží na obrázku v ruce? Sharp svým novým produktem GX-M10 Boombox přináší zpět duch osmdesátých let a spojuje kultovní koncept s inovativním designem a moderními audio technologiemi, jako jsou dokovací stanice pro iPod/iPhone 4, USB port, mikrofon, vstup na kytaru a ohromující 100wattové basy. Nový retro GX-M10 Boombox od Sharpu je navíc přenosný a robustní, takže se báječně hodí všem městským milovníkům hudby a tance. Ostatně na obrázku můžete vidět jednoho se zájemců, který hned hlásil svým kamarádům, že si spolu pořádně zatancují a že má pro ně skvělý přístroj, který - položený na popelnici - bude mít zvuk jak žádný jiný přístroj před tím.


Další centrem pozornosti byla prezentace energeticky chytrého domova. Výroba a využívání sluneční energie pro dodávky energie pro domácnosti je důležitým bodem pro budoucí výstavbu domů. Sharp má v tomto náročném prostředí velmi dobrou pozici díky svým solárním produktům a inovacím. S více než 50 lety zkušeností s produkováním solárních produktů je Sharp v této oblasti průkopníkem a jedním ze světových lídrů v oblasti výroby. Pro energeticky chytrý domov využil Sharp solární moduly, které mohou být instalovány na fasádě budovy. Vedle elegantního designu tyto moduly kombinují úsporu energie s výrobou ekologicky čisté energie. Sharp představil i kompletní domácí systém řízení spotřeby energie (Home Energy Management System - HEMS), pro připojení elektronických zařízení k systému řídícím jejich spotřeby energie.

Protože se solární energie stává stále zajímavější i pro oblast bydlení, představil Sharp svůj fotovoltaický balíček, který obsahuje kompletní fotovoltaický systém pro bytové instalace. Balíček se skládá z fotovoltaických modulů Sharp, měniče napětí, převodníku, různých stejnosměrných komponent a součástek. Ve spolupráci s firmou Hitachi Capital nabízí Sharp celou řadu možností financování pro soukromé investory a firemní zákazníky. Program byl již v červenci spuštěn ve Velké Británii a je plánováno jeho rozšíření na další evropské země včetně České republiky vidí v střednědobém horizontu. My bychom tady konstatovali jako čeští realisté spíše střednědobý nebo dlouhodobý horizont, známe, jak to u nás všechno (pomalu) chodí!



Pro inteligentní domácnosti jistě uvítáte i širokou nabídku ventilátorů a klimatizačních jednotek. Ty jsou vybaveny možností přidávání záporných iontů do proudu vzduchu, což má na v místnosti přítomné obyvatele pozitivní vliv, stejný, jako by se pohybovali v lese.

Jen tak mezi námi, na stanku Sharpu bylo velmi zajímavé označení výrobků, kde kromě typu, spotřeby, účelu byla také kolonka „proč to děláme", která příchozích sloužil k snazšímu pochopení, proč právě takhle věc je práva teď tady a proč by právě za pár chvil mohla být součástí vaší domácnosti - a co vám to přinese za pozitiva.

Bohužel u nás není příliš vžité vědomí, že právě Sharp - podobně jako korejští Samsung i LG - patří k výrobcům bílé techniky. Bílé ale v přeneseném slova smyslu, protože třeba řada chladniček hýřila barvami. Design prostě pronikl do všech domácností, a ani kuchyně nejsou výjimkou. Věc, která zabírá vždy největší množství místa v kuchyni, je bezpochyby chladnička. Z toho důvodu nechal Sharp své nejlepší designéry navrhnout čtyři nejnovější modely. Jejich rafinované křivky a moderní vzhled zaručují, že se budou hodit do každé kuchyně, bez ohledu na okolí.

Představením konceptu vícedveřových chladniček nabídnul Sharp ohromnou přidanou hodnotu se znaky, jako jsou ultra velké skladovací prostory a průkopnické rozvržení. Na základě jejich úspěšného přijetí přidal Sharp do své nabídky tři nové modely. Díky využití nejnovějších technologií byl Sharp schopen maximalizovat skladovací kapacity při zachování optimálního chladícího procesu.


Mikrovlnné trouby se staly přímo nepostradatelným kusem kuchyňského vybavení. Sharp doprovází mikrovlnnou troubu na její cestě roku 1962 a prodal od té doby více než 120 milionů kusů po celém světě. Na veletrhu IFA 2012 Sharp představil novou řadu deseti modelů: od čistě mikrovlnných přes parní trouby a kombinace s grily až po tradiční modely, nabízí širokou škálu velikostí, funkcí a doplňků. Tyto nové funkce doplňují stávající nabídku společnosti Sharp, která už obsahuje řadu tzv. Steamwave, tedy parní mikrovlnné trouby - viz obrázek. Rozšířená nabídka mikrovlnných produktů reprezentuje úsilí společnosti nabízet modely pasující na všechny druhy podmínek. Sharp rozšířil spektrum o modely středních velikostí a pokrývá tak celou škálu velikostí, kromě 20- a 40litrové mikrovlnné trouby jsou tu nově i modely s objemem 25 a 28 litrů.


Kapitolu o firmě Sharp uzavřeme představením nové technologie, která zde byla předváděna. Sharp a Semiconductor Energy Laboratory (SEL) společně vyvinuli nový typ krystalického polovodiče na bázi sloučeniny IGZO. Tato technologie je vhodná pro výrobu dotykových obrazovek pro PC tablety a chytré telefony s jednoznačně vylepšeným a vyšším rozlišením. Výjimečná dotyková citlivost extrémně úsporné obrazovky, která poskytuje obraz ve špičkové kvalitě, to je důvod, proč IGZO technologie (indium, gallium, zinek a kyslík) způsobila takový rozruch. Ve srovnání s tradičními LCD TFT displeji mají IGZO produkty výrazně vyšší světelnou propustnost. Toto vylepšení znamená, že pro podsvícení je potřeba méně LED diod, které mohou být i menších rozměrů. Proto jsou tyto nové displeje nejen menší, ale také mají mnohem nižší spotřebu energie.

(pokračování - vstává Sony z popela a může Panasonic stále konkurovat především korejské konkurenci?)



Hodnocení:

 | Počet hodnocení:

3

Sdílej na: Delicious Delicious Facebook icon Facebook Bookmark and Share



Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód TZL762.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.


Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód ZJA931.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.


Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód CEM774.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.



Přidat komentář  Diskuze k článku (0)


Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.









Kontextová navigace

Úvodní strana Ozvěny IFA 2012 podruhé

Přihlášení

Pro přihlášení k vašemu účtu vyplňte následující údaje.

X 

Registrace

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru z portálu DigitálníDomácnost.cz a mějte přehled o novinkách a trendech.
Registrací získáte také možnost účastnit se diskusí u článků.

Informace o Newsletteru

X