Logo DigitálníDomácnost.cz

Přeskočit na navigaci

Aktuálně Domluvte si návštěvu digitální domácnosti na Praze 4. Volejte na 603525050.

Recenze monitoru AOC G2868PQU: Herní dělo ve 4K

Vydáno: 21. 07. 2019  |  Aktualizováno: 27. 07. 2019   |  Počet zobrazení: 298

Autor:  Milan Loucký   |   Zdroj: DigitálníDomácnost.cz

Monitoru dali výrobci do vínku parametry jako UHD rozlišení 3840x2160, dobu odezvy 1 ms, vybavili ho technologii FreeSync a obnovovací frekvencí 60 ms. Dost dobré parametry na to, abyste tento monitor mohli přijmout jako zprostředkovatele herního zážitku.

AOC G2868PQU

AOC G2868PQU

Tento monitor nabízí i funkci HDR Ready, to znamená, že temné kontury získají při zapnutí této funkce ještě podobnější detaily a z černého chumlu najednou vystoupí další detaily, které byly před tím v tomto chumlu schovány. A naopak, pokud je obraz přesvícený, dokáže tato funkce opět zobrazit detaily, které byste jinak neviděli. Funguje to dobře.

Tento monitor jsme podrobili důkladnému měsíčnímu testu v hráčském doupěti, kdy gamesník měl možnost otestovat všechny možnosti, které monitor nabízí. Co si chválil nejvíce, byla 1ms odezva monitoru, která i v rychlých hráčských scénách dokázala plynule zobrazovat veškeré dynamické dění na obrazovce. Pro hráče to má jednu velkou výhodu, obrazy na obrazovce jsou ostřejší, a to přispívá k lepší herní pohodě. Na obrazovce se tak nemůžete ani v rychlých scénách setkat s tak zvaným zdvojeným obrazem, vznikajícím při pomalém obnovování jednotlivých zobrazovaných scén na displeji.

Co monitor umí a dokáže

Monitor AOC s označením G2868PQU28 lze koupit za slušnou cenu kolem 7990 Kč, na internetových obchodech cena začíná dokonce na 7525 Kč. Myslíme si, že to je cena plně odpovídající možnostem monitoru. Možná by bylo dobré dodat, že číslo 28 na konci jeho označení charakterizuje velikost jeho úhlopříčky v palcích, pro lepší představu ještě uvádíme, že v centimetrech je hodnota úhlopříčky 71 cm. Jeho rozlišení, jak už bylo uvedeno na začátku je UHD s rozlišením displeje 3840 × 2160 px (pokud vás zajímá hustota pixelů, je to 138 px/palce, rozestup obrazových bodů je 0,16 mm). Technologie podsvícení je LED a samotný displej používá technologii TN s odezvou 1 ms. Nativní poměr stran 16:9, vodorovný pozorovací úhel 170° a svislý 160°. Monitor má vestavěné reproduktory, jejichž zvuk se dá označit za dobrý, ostatně většina hráčů reproduktory nepoužívá, protože k dosažení maximálního požitku má nasazen headset, sloužící k přesnější lokalizaci zvukového dění na obrazovce a ke komunikaci se spoluhráči. Kvalita reproduktorů z toho důvodu pro nás není rozhodující, ale možná vás bude zajímat jejich výkon. Je to 2x 3 W.

Jak bývá zvykem, najdeme zde USB hub 3.0 (3.1 Gen 1), který rozděluje příchozí signál z počítače do čtyř výstupů. Co se týče vstupů, najdete zde po jednom HDMI 1.4, VGA, DisplayPort 1.2 a HDMI 2.0.

Postřehy z praxe

Takže teď víte, do čeho jdete a my můžeme tento monitor jen doporučit. Jeho ovládání a nastavování je logické, je možné ho provádět i přes nainstalovanou aplikaci z počítače, jinak ovládací prvky najdete na víceméně standardních místech jako u jiných monitorů (nejen) této značky. Díky existenci čtyř otvorů na zádi, můžete monitor připevnit držákem VESA třeba i na zeď za vaším stolem, a tak ušetřit místo na vašem stole, to se týká třeba situací, kdy monitor použijete pro střih videa a na stole pak máte i pod monitorem (kde není jinak ergonomicky dobře vyřešený stojánek) dostatek místa pro odložení spousty i (ne)potřebných věcí.

Pokud bychom měli hledat nějaké závady nebo nedotaženosti, budeme hledat jen velmi těžko. Gamesník však tvrdí, že základní barevné schéma neodpovídá barvami zobrazované scéně. Nicméně, díky širokým požnostem nastavení i barevných korekcí je možné nastavit monitor tak, aby barevně vyhovoval uživateli a jeho barvy odpovídaly tomu, co si uživatel představuje. Je to ale běh na delší trať, chce si to s nastavením „pohrát", abyste dosáhli kýženého výsledku.

Jinak gamesník hodnotí tento monitor velmi vysoko, a to i z hlediska ceny.

Hodnocení DigitálníDomácnosti.cz: Vynikající.

Shrnutí:AOC G2868PQU28 je cenové přístupný herní monitor s rozlišením UHD/4K a s funkcí HDR, zvyšující kontrast temných scén - a naopak - u přesvícených scén umožní prokreslit jemnější detaily. Díky Funci FreeSync stíhá monitor vykreslovat celé obrazy, a tak se nemůžete setkat s trhaným pohybem během jejich zobrazování. To přispívá k lepšímu pocitu při hraní her. Pokud byste tento monitor chtěli používat i mimo herní oblast, můžete, dle našich zkušeností je ale nutné trochu si pohrát s nastavením barev, což je důležité třeba u sledování videí.

Hodnocení:

| Počet hodnocení:

1