Recenze: Yenkee Hornet, Herní data Mistrova edice: Vše pro hraní v jedné krabici

V závěru loňského roku na pulty prodejen vtrhla herní sada Yenkee Hornet, Mistrova edice. Mladá a dynamická firma nabízí hráčům dokonalý kontakt se zbytkem herního doupěte, počítačem a monitorem. V jedné krabici dostávají hráči tři elegantní kousky, bytelnou prosvětlovanou klávesnici, přesnou svítící myš se zajímavou podložkou a velmi dobrá sluchátka, která se vmžiku změní na herní headset.

Doposud se naši herní nadšenci setkávali s nabídkou herního příslušenství především od vyhlášených a renomovaných značek. Jejich jednotícím prvkem byla především cena, za kterou bylo takové příslušenství možné koupit. A tak se i nám stalo, že přesně po dvou letech se u herního headsetu porušil speciální kablík, který propojuje mikrofon s headsetem. Zkoušeli jsme oslovit prodejnu, kde jsme headset koupili, ale bylo nám sděleno, že ho tady nikdo neopravuje. To ostatně potvrdilo naše několikahodinové předchozí hledání na internetu, které nám zarputile nabízelo jen stránky výrobce ve Velké Británii. Dal jsem dohromady dopis, který jsem poslal na technickou podporu a ta mi sdělila, že se toto zařízení už nevyrábí, a tudíž máme smůlu. Následoval ještě další dopis s prosbou o možnost zakoupení vadného kablíku o délce 5 cm a náušníků, které se už rozpadaly. Nebudu vás unavovat, ale dáma na druhém konci komunikačního kanálu se nám snažili opravdu mistrně a profesionálně vyjít vstříc, takže jednoho dne v naší poštovní schránce přistála bublinková obálka se dvěma kablíky a dvěma sadami náušníků k výměně. Na mé díky slečna odpověděla, že to sice běžně nedělají, ale že tentokrát udělala výjimku a ve skladu našla pár kusů požadovaného zboží a ty nám poslala. Mé vřelé díky a žádost o fakturu přešla lehkým úsměvem a přáním, ať nám jejich headset ještě dlouho slouží. Ale - jak to tak chodí -, po pár měsících byly oba kablíky k nepotřebě a náušníky opustily dům v odpadkovém koši. Vánoční dárek ž před tří let v hodnotě kolem pěti tisíc jsme tedy mohli vzít a odvézt do sběrných surovin, protože slečna mi sdělila, že tentokrát opravdu ve skladu už nic není.

Nepřipomíná vám to něco? Začali jsme se orientovat na zboží, kde výrobce nabízí dokonalejší servis, náhradní díly si můžete zakoupit a do dvou dnů (což je tak maximální možná doba, kdy vás gamesník vydrží nehrát) je máte doma. Těsně před Vánoci nám pak přistála doma krabice s popisem, který je v názvu tohoto článku. A tak jsme zjistili, že i naši výrobci dokážou držet krok s dobou a můžete si koupit profesionální herní příslušenství v podstatě za lidovku. Tenhle set totiž přijde na nějakých 2.490 korun, což je doporučené cena, plně odpovídající obsahu krabice. Pokud byste kupovali jednotlivé komponenty za jejich doporučenou cenu, byla by suma o něco vyšší. Ale na internetu lze set sehnat už i od 2.200 korun nahoru.

Set se povedl

Pokud budeme chtít hodnotit tuto sadu z hlediska hráče, pak je nutné přiznat, že se výrobci opravdu povedla - především proto, že myslel i na maličkosti, které mnohdy hráčům dokážou v zápalu boje zkazit náladu a třeba to může skončit i vyhozením ze hry, což není právě příjemná událost. A tak oceňujeme na celé sadě, že všechny součásti jsou vybaveny opleteným připojovacím vodičem, který má ve všech případech dostatečnou délku: u klávesnice a u myši je to 1,8 metru a u sluchátek dokonce celých 2,4 metru. Už tyto parametry říkají, že hráč nebude při hře nijak omezován. A to ani při nečekaném záklonu způsobeným třeba návalem vzteku, přicházejícího po vyřazení z určitého levelu hry.

Klávesnice

Klávesnice má hmotnost přes 1,3 kilogramu a jejím základem je pořádná kovová konstrukce. To znamená, že se hráči nebude svévolně pohybovat po stole a je schopná odolat i pořádným ranám, kterým se v herní vřavě zákonitě nevyhnete. Pro některé hráče je výhodou barevné odlišení kláves WASD, jinak klávesy s membránovými spínači mají příjemný a přesný zdvih 5,5 mm a každý z nich by měl odolat nejméně deseti milionům úhozů. Je tu dobře vyřešen i anti-ghosting, rozlišení stisků více kláves najedou a jejich rozlišení, stisk jedné klávesy totiž nezablokuje snímání následně tisknutých kláves. Hráč je hnán k vítězství i s pomocí sedmi různých motivů podsvícení. Každý hráč si najde vhodnou polohu klávesnice díky třem možným nastavením výškových úrovní. S podporou softwaru je možné i nastavení funkčních tlačítek a přiřazení maker, která dokážou snadněji hráči dosahovat vítezství v jednotlivých misích. Sady naprogramovaných maker si lze uložit, a tak pro každou hru můžete mít zvolen ten nejlepší režim pro maximální efektivitu hraní. Zde pomáhá i možné zablokování klávesy Windows, aby se nestalo, že při stisknutí této klávesy omylem v herní vřavě na obrazovku vyskočí menu Windows.

Myš

Myš vypadá na první pohled až strašidelně agresivně, ale při bližším pohledu ji nelze upřít jistou eleganci i skvělou ergonomii. Skvěle padne do ruky, při hraní pak oceníte citlivost snímacího prvku až 5000 dpi, pomocí dvou tlačítek na hřbetu myši před otočným kolečkem lze i za hry dynamicky měnit její aktuální rozlišení. Pokud herní situace vyžaduje snížení rozlišení, není problém ho okamžitě nastavit - a v dalším pokračování hry lze zase naopak citlivost zvýšit. I tady můžete pomocí editoru maker přiřadit jednotlivým (deseti) tlačítkům různé funkce, takže si opět můžete myš přímo připravit pro hru, kterou právě hodláte hrát. O to, aby myš dokázala sloužit co nejdéle, pomáhají mechanická tlačítka Omron, která by měla vydržet až deset milionů stisknutí. Zajímavá je i funkce AIM, tedy automatické snížení rozlišení (DPI) při zaostřování na nějaký objekt, to proto, aby se vám objekt snadněji dostal do mířidel a neminuli jste jej. A když chcete pálit do nepřítele o sto šest, máte k dispozici i tlačítko nepřetržité střelby.

Sluchátka nebo i headset, chcete-li

Co se týče sluchátek, ani tady se výrobce, společnost Yenkee, nemusí za nic stydět. Sluchátka jsou elegantní, osobně nám imponovalo jejich velmi pěkné prošití a po nasazení na hlavu příjemná jistota, že ani při rychlém pootočení hlavy z ní nespadnou. Ha hlavě drží pevně, ovšem tak, aniž byste měli pocit, že máte hlavu ve svěráku - a to ani po několika hodinách hraní. Mušle s vestavěnými 400milimetrovými akustickými měniči jsou vycpány pěnou, které ale nepůsobí pocení a podivný pocit, abyste si - co chvíli - museli ušní boltce otírat od potu. Zvuk je velmi dobrý při poslechu hudby a vynikající při hraní her. Velkou výhodou těchto sluchátek je umístění regulátoru hlasitosti přímo na kabelu, tak, aby byl vždy po ruce. Najdete tu i tlačítko pro odpojení mikrofonu, který je otočně uchycen k levé mušli. V případě, že mikrofon nebudete potřebovat, můžete jej snadno odklopit do vertikální polohy, kdy bude umístěn vedle hlavového mostu a nebude vám nijak vadit. Tohle řešení je velmi účinné a pružné, chválíme ho, protože všesměrovými mikrofon je vždy po ruce. Při hraní byl přenos hlasu k soupeřům vždy čistý a bezproblémový.

Podložka pod myš

Dodávaná podložka pod myš je pak už jen doplněním této sady, které nemůžeme vytknout ani jedinou chybičku. Jde o skvělý nápad, který byl doplněný v předvánočním čase ještě možností získávání bonusů do her nebo možností vyhrát poukázku na nákup v obchodě.

Celkově lze sadu zhodnotit jako přínosnou a ke hraní užitečnou. Co se týče zpracování i vzhledu, je na jedničku. Líbí se nám odolnost klávesnice, ergonomie myši a parádní zvuk sluchátek s dobře vymyšleným odklápěním mikrofonu vzhůru.

Hodnocení DigitálníDomácnosti.cz: Vynikající!

Shrnutí: Celá sada Yenkee Hornet, Mistrova edice plní beze zbytku velmi dobře svůj účel a stane se zcela jistě výbavou pro mnohá herní hnízda, zcela určitě doma, ale i u herních mistrů, kteří se hraním her živí.

Zveřejněno: 07. 01. 2019