Logo DigitálníDomácnost.cz

Přeskočit na navigaci

Aktuálně Domluvte si návštěvu digitální domácnosti na Praze 4. Volejte na 603525050.

Tabletů se letos prodá o 12,6 procenta méně

Vydáno: 15. 11. 2015   |  Počet zobrazení: 4216

Autor:  Milan Loucký   |   Zdroj: DigitálníDomácnost.cz

Zajímavou studii na téma tabletů připravila americká společnost IDC. Ta provedla odhad počtu tabletů, dodaných na trh (International Data Corporation Worldwide Quarterly Tablet Tracker), a ze závěrů studie vyplývá, že nejlepší léta mají tato zařízení už za sebou a uživatelé se orientují především na zařízení typu all-in-one s oddělitelnou obrazovkou typu Tablet PC.

Samsung Galaxy S2

Samsung Galaxy S2


Agentura IDC porovnala dostupné údaje za třetí čtvrtletí roku předchozího a tohoto, aby zjistila, že trh je zřejmě tablety už nasycen a tento koncept zařízení pro konzumaci obsahu je už překonán. Podle odhadů prodejů čtvrtého čtvrtletí tohoto roku se znalostí prodejů v posledním čtvrtletí roku loňského agentura IDC usuzuje, že se letos prodá o 13,6 % tabletů méně než loni. Tím zpřesnila odhady z prvního pololetí tohoto roku, které hovořily až o 16% poklesu prodejů tabletů.


Agentura IDC konstatuje, že se loni ve světě prodalo celkem na 581,9 milionů tabletů, což představuje nárůst oproti předchozímu roku 2013 o 36 %. Nyní však dochází k prudkému zpomalení prodejů na vyspělých trzích jako je Severní Amerika, západní Evropa a Asie/Pacifik. Přitom dále IDC konstatuje, že příležitostí k prodeji tabletů je ve světě stále méně.

„I nadále budeme sledovat zpětnou vazbu, která říká, že uživatelé používají tablety přes čtyři roky," sdělil Ryan Reith, programový ředitel IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker. „Jsme přesvědčeni o tom, že tradiční tablet má stále své místo v osobním počítačovém světě. Nicméně, jak roste instalovaná základna smartphonů a tato zařízení přicházejí stále s většími úhlopříčkami displejů, je stále menší možnost uplatnění tabletů s menšími úhlopříčkami obrazovek. Objemy prodejů tabletů proto klesají už čtyři čtvrtletí po sobě," uzavírá Ryan Reith.

Ze strany výrobců je vidět stále větší zájem o výrobu a dodávky tabletů s odnímatelným displejem, tak zvaných zařízení all-in-one neboli konceptu Tablet PC. Zatímco prodeje takových zařízení rostly o jednotky procent, IDC očekává, že tento podíl se v průběhu příštích 18 měsíců výrazně zvýší.

„První generace PC Tabletů zatím trh příliš neoslovila, protože představovala řadu kompromisů z hlediska operačního systému a hardwaru, takže málo spotřebitelů nebo podniků bylo ochotno takové kompromisy akceptovat," komentoval Tom Mainelli, programový viceprezident sekce přístroje a displeje z IDC. „Příchozí garnitura přístrojů však představuje mnohem jasnější vývoj operačních systémů (myšleno Windows 10 a iOS, pozn. red.) a použitého hardwaru, což plní naše očekávání, že jak domácí, tak i profesionální uživatelé do budoucna začnou objevovat a používat přístroje typu all-in-one v mnohem širším měřítku."


Z agenturou IDC prezentovaných údajů plyne, že největší ztráty meziročně zaznamená v tabletech společnost Asus s propadem, blížícím se padesáti procentům, dále pak ze „silné pětka" ještě Apple a Samsung se skoro dvacetiprocentním meziročním poklesem. Naopak nárůst se očekává u firem Lenovo a Huawei, z nichž posledně jmenovaná prodala meziročně ve třetím kvartálu roku 2015 přes dva a půl násobek toho, co ve stejném čtvrtletí roku předchozího. Její objemy výroby jsou ale ve srovnání s Applem a Samsungem zanedbatelné, zhruba na méně než jedna čtvrtina, proto je u této firmy vidět obrovský meziroční nárůst prodejů až o 150 %.


O trendu poklesu zájmu trhu o tablety jasně hovoří i snížené prodeje tak zvaných no-name výrobců tabletů a značkových přístrojů firem, které se však do „silné pětky" nedostaly, například Acer, Dell, HP a další.

Vypadá to na odklon od zařízení jasně určených pro konzumaci obsahu, jakým právě tablety jsou, k zařízením s klávesnicí, která ale může být oddělena nebo přetočena pod displej. Ta je důležité v případě, že je nutné na nositelném zařízení napsat například delší text. K takovému účelu jsou - dle názoru autora tohoto článku - samotné tablety nepoužitelné a hodí se ke sledování sociálních sítí, odpovídání na poštu, ale nikoli už k tvorbě prezentací, delších dokumentů a velkých tabulek, kdy je virtuální klávesnice na obrazovce spíše přítěží, protože u některých tabletů zakrývá skoro celý displej a tím pádem zmenšuje pracovní prostor. Na místo tabletů s menšími obrazovkami, které touto nectností trpí nejvíce, se tedy dostávají zařízení typu phablet (například řady Samsung Note), se kterými je možné na obrazovce psát například přiloženým perem s možností nechat rozeznávat psané písmo přímo na obrazovce.



Hodnocení:

 | Počet hodnocení:

3

Sdílej na: Delicious Delicious Facebook icon Facebook Bookmark and Share



Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód LBJ192.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.


Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód TVN567.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.


Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód BZE275.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.



Přidat komentář  Diskuze k článku (0)


Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.









Kontextová navigace

Úvodní strana Tabletů se letos prodá o 12,6 procenta méně

Přihlášení

Pro přihlášení k vašemu účtu vyplňte následující údaje.

X 

Registrace

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru z portálu DigitálníDomácnost.cz a mějte přehled o novinkách a trendech.
Registrací získáte také možnost účastnit se diskusí u článků.

Informace o Newsletteru

X