Logo DigitálníDomácnost.cz

Přeskočit na navigaci

Aktuálně Domluvte si návštěvu digitální domácnosti na Praze 4. Volejte na 603525050.

Kerio Connect: Vše snadno a po ruce

Vydáno: 26. 04. 2018  |  Aktualizováno: 01. 05. 2018   |  Počet zobrazení: 401

Autor:  Milan Loucký   |   Zdroj: DigitálníDomácnost.cz

Mnozí nebo skoro všichni uživatelé počítače i mobilních telefonů používají elektronickou poštu, kterou obsluhují od aplikací napsaných pro webové rozhraní až po Microsoft Outlook. Tedy od aplikací snadno ovladatelných každému až po kanón na vrabce, protože Outlook má některé až nesmyslné funkce, které nevyužije snad ani pět procent ze všech uživatelů.

Kerio Client

Kerio Client


Ano, je jistě prima najít všechny ostatní zprávy, související se zprávou, která vám trůní právě před očima, ale - ruku na srdce - kolikrát jste třeba tuhle činnost, tedy vyhledání souvisejících zpráv, za poslední rok použili? Co si vzpomínám, tak jsem ji využil asi třikrát, a to se považuji za nadprůměrného znalce Office 365. Samozřejmě, těch věcí, které Microsoft Outlook umí, je mnohem více, takže si znalý uživatel přijde na své, ale zase na druhou stranu pro ty, kteří nemají nebo nechtějí používat nástroje vestavěné v Office 365, a pro psaní jim třeba stačí textový editor a tabulkový procesor od Googlu (osobně se ale trochu divím, jak tyto nástroje někdo vůbec může používat), ti pak mohou využít i poměrně dostupnou alternativu k obsluze své elektronické pošty. Tím poštovním klientem je Kerio Connect, který existuje ve verzi pro Microsoft Windows i pro Apple MacOs Jeho největší devizou je přehlednost, jednoduchost a snadnost používání. K tomu přispívá i to, že Kerio Connect je důsledně lokalizováno do několika jazyků, samozřejmě ale i do češtiny. Tak mohou pracovat ve své preferované jazykové verzi i zahraniční zaměstnanci či partneři týmu.

Vše hned při ruce

Přirovnal bych Kerio Connect po několikaměsíčním používání k desce pracovního stolu, na které máte položeno všechno, co potřebujete: psací stroj pro psaní dopisů nahradil poštovní klient, krátké zprávy vám obstará Chat, kalendář je tu rovněž v elektronické podobě, stejně jako kontakty, úkoly a poznámky. A tohle vše můžete mít dostupné i ve svém mobilu díky synchronizační aplikaci Kerio Settings v aplikacích e-mail, kalendář, kontakty a tak dále. Tou si nastavíte svoje aplikace pod Androidem nebo iOS tak, abyste měli vše pořád na dohled.

Kerio Connect využijí především menší a středně velké firmy či kanceláře. Technicky není problém, aby se s jeho pomocí nechala obsloužit i rodina, ale licenční politika společnosti GFI je nastavena výhradně na firemní sektor. To proto, že minimální počet licencí, které lze zakoupit, je deset, ale k tomu se ještě dostaneme na konci článku.

Zavedení

Instalace Kerio Connect je velmi snadná, vše se automaticky provede z webového rozhraní. Po skončení instalace musíte zadat potřebné údaje, které Kerio Connect potřebuje k synchronizaci vaší pošty. Prioritně tedy zadáte jméno, které se bude s vaší e-mailovou adresou zobrazovat, zmíněnou e-mailovou adresu a pak vyplníte i věci technického rázu, tedy jméno serveru, který budete používat, a heslo, které slouží k ochraně vašeho uživatelského účtu. Pokud tyto údaje máte dostupné, není pro vás žádný problém, abyste si tato nastavení provedli sami. Pokud ale pracujete v nějaké společnosti, která se rozhodla tento systém používat, lepší pro vás bude, když vám vše nastaví správce sítě nebo váš zkušenější kolega.

Podobně je to i s nastavením účtů v mobilním telefonu. Tady vám bude oporou aplikace nainstalovaná z Google Play nebo z Apple AppStore, která vám umožní nastavit přístupnost v operačních systémech telefonů tak, abyste zde mohli normálně zadávat akce, události, připomínky, posílat poštu. Výhodou je, že si i zde můžete nastavit barevnost těchto akcí, takže pak je vám jasné, že se vztahují právě k řešením od Kerio. Pokud si tedy nastavíte probarvení modře a poštu od Googlu máte zelenou, pak v Kalendáři událostí je vám hned jasné, jaké akce se vztahují k jakému účtu.

Je to velmi snadné a celé nastavení vám pak zabere jen několik málo minut, pokud si nevíte rady, zkušenější kolega nebo návod na internetu vás snadno provedou instalací, protože ta je snad jen jedinou věcí, která potřebuje trochu bystrosti - a zároveň odvahy. Nic se ale v podstatě stát nemůže, nemůžete nic zkazit, nebojte se, v nejhorším vám prostě propojení nebude fungovat, takže se musíte vrátit a projít nastavení tak, až vám vše bude k vaší spokojenosti fungovat.

Kerio Connect dokáže spolupracovat i s dalšími e-mailovými klienty přes protokol IMAP.

Filosofie obsluhy

Jak je uvedeno výše, klient Kerio Connect se hodí pro firmy či kanceláře menší a střední velikosti. Poštovní server pak může běžet na cloudovém úložišti nebo třeba i na NAS serveru, který je umístěn přímo v kanceláři. Tady jen napovím nebo spíše poradím, abyste pro tento případ měli NAS úložiště doplněné o zdroj nepřerušitelného napájení (UPS), aby mohl běžet i v případě výpadku elektrického napájení, na UPS si připojte rovnou i router (směrovač). Pak je zaručena neustálá dostupnost e-mailové komunikace, kontaktů i všeho, co klient Kerio Connect nabízí.

Po prvním spuštění klienta Kerio Connect budete překvapeni jeho přehledností a ihned - stejně jako já - si asi zvyknete na výběr akcí pomocí klávesových zkratek. Tady pracujete s klávesou Ctrl a spolu s ní stisknete jedničku, pokud chcete vstoupit do sekce e-mailové komunikace, dvojka vás zavede do Chatu, trojka do Kalendáře, čtyřka do Kontaktů, pětka do Úkolů a šestka pak do Poznámek. Pokud ale nepoužíváte rádi klávesové zkratky a považujete je za něco, co odchází spolu s Generací X, pak máte v hlavičce Kerio Connect i piktogramy, které vás navedou po výběru ukazatelem myši na správnou aplikaci.

Tímto výčtem jsme vám vlastně představili vše, co klient Kerio Connect dokáže. A hned chválíme možnost chatování, protože nemusíte odbíhat do žádné jiné aplikace pro komunikaci mezi dvěma uživateli, po výběru chatu ihned vidíte, kdo z vašich kolegů, připojených ke stejnému poštovnímu serveru, je online a s kým třeba ihned můžete začít řešit nějaký problém. Zařazení prvků instantní komunikace tedy považuji osobně za velmi dobrý nápad! A kdo byl nucen používat třeba webové rozhraní Gmailu, jistě mi dá za pravdu, že tohle Kerio řeší mnohem elegantněji než vestavěný chat v Googlu, nehledě na to, že i nastavení Gmailu považuji za naprosto příšerné díky nutnosti nořit se do hlubokých menu a tam hledat pro běžného uživatele zdánlivě v nesouvisejících oblastech nastavovací prvky.

Co se týče poštovního klienta Kerio Connect, tady asi není co dodat, v Nastavení máte možnost nastavit si patičku vaší zprávy, tak, jak jste asi zvyklí, možnost zadávat třeba i jinou doručovací adresu pro odpověď, potvrzení o doručení i přečtení a tak dále. Pokud si nenastavíte některé prvky jako implicitní v Nastavení, pak je můžete ovlivnit vždy při vytváření nové zprávy (zkratka Ctrl+N, jak je obvyklé i u jiných programů). Zprávy můžete podepsat, označit certifikátem, i šifrovat. Dá se tedy říci, že co se týče třeba bezpečnosti, máte vždy snadný přehled o tom, co chcete udělat, udělat to, a pak mít jistotou, že se vše událo přesně tak, jak jste chtěli. Přitom nemusíte bádat a prohledávat složitá menu, abyste „něco někde" nastavili. V tom je právě síla Kerio Connect. Ano, v jednoduchosti je síla.

Instantní messaging jsem už zmínil a není třeba k němu nic dodávat, opět je vše jasné na první pohled a funguje tak, jak očekáváte.

Podobně je to i u Kalendáře. Zadání události je jasné jak facka, výhodou je zde možnost pořádání schůzek a za přímo skvělou volbu považuji i možnost zadání doby cesty na schůzku, ta se vám pak v týdenním či denním náhledu automaticky přilepí (předřadí) před zadanou událost a vy s ní můžete počítat a při návrhu další schůzky je už doba cesty na schůzku brána v potaz, takže by se nemělo stát, že by vám další plánována schůzka padla do doby, kdy byste již měli být na cestě na další schůzku, třeba. Při zadávání další události vidíte vedle sebe obě události včetně doby cesty, a tak si nově přidávanou událost můžete snadno přetažením umístit na jiný čas.

U Kontaktů nemám žádný problém, vše funguje tak, jak jste zvyklí včetně zadání adresy, telefonů, e-mailu a tak dále.

Sekce Úkolů pak funguje přesně tak, jak čekáte s tím, že splněný úkol si můžete odfajfkovat a vám se pak ve výpisu zobrazí jako přeškrtnutý - a tím máte jistotu, že jste jej splnili a při pohledu na zbývající úkoly máte alespoň částečně dobrý pocit, že (aspoň) něco máte hotovo. Samozřejmě si můžete nechat úkoly připomínat, tedy upozornit na to, že se blíží doba splnění toho kterého úkolu. Na úkolovník jsem si zvykl a je to velmi vhodný nástroj pro organizaci vašeho pracovního i volného času, protože - pokud jej budete používat a využívat správně a nic neopomenete zadat - máte jistotu, že se nebudete v noci budit hrůzou a s potem na čele, že jste ještě nestihli udělat tohle nebo tamto. Možná bych osobně uvítal možnost označování jednotlivých úkolů s prioritami třeba od 1 do 5 nebo alespoň do 1 do 3, abych věděl, co je opravdu hořák, co nepočká, a co má v daný okamžik prioritu nižší. Uznávám ovšem, že tím bychom ale možná Kerio Connect opět přiblížili složitým klientům typu Outlook. Takže já jsem si zvykl značit události tak, že za jejich název připisuji číslo 1 až 5…

Navíc na stavové liště nahoře máte symbol zvonku, kde se vám kupí nepřečtené informace o nezpracovaných událostech, takže kliknutím na něj si rozbalíte roletku s dosud nesplněnými věcmi. Poklepáním na ně si pak můžete úkol, událost rozbalit a věnovat se mu až to bude reálně možné - takže to třeba tehdy vám šéf přiřadil úkol s vyšší prioritou.

Sekce Poznámek slouží k zapisování drobných úkolů třeba při telefonním rozhovoru a výhodou je, že po jejich rozbalení můžete jednotlivé poznámky ihned poslat jako e-mail - je tu přímo podpora této činnosti.

Tak a tím máme jasné vše, co Kerio Connect dokáže. Sluší se přidat, že jako správný e-mailový klient je tu i pomocník Mimo kancelář, který dokáže odpovídat na zprávy a informovat odesílatele o tom, že jste třeba na služební cestě a vrátíte se až po neděli. Líbí se mi i logika stavby této funkce, která je opět - jak se sluší a patří - jednoduchá a až teprve poté, co aktivujete režim mimo kancelář, se vám nabídne okno, ve kterém můžete odesilatele e-mailů informovat o tom, co se s vámi děje a pokud zakřížkujete i okénko Pouze v tomto období, pak se vám nabídne výběrem doba trvání od kdy do kdy se má tato zpráva o vaší nemožnosti být přítomen u e-mailu odesílat všem, kteří vám e-mail poslali - podotýkám, že vždy se to provede pouze jednou každému.

Vyšší dívčí

Pokud jsem na začátku této recenze napsal, že Kerio Connect je snadný na užívání, nemyslel jsem tím, že je tak snadný, aby opomenul věci, na které jsou lidé zvyklí. Takže tu máte třeba možnost delegování, kdy vaše organizace vašeho času bude podstoupena k vyřízení někomu jinému, pokud si to tak nastavíte. Ten pak má přístup k vašemu Kalendáři, takže vám může nastavovat schůzky, typicky to může být třeba vaše asistentka. Vy zase v každý okamžik máte přehled o tom, u kterých osob jste delagát a velmi snadno můžete tato nastavení upravovat.

Samozřejmě je tu i možnost obsluhy spamu s dalšími přidanými hodnotami. A jestliže jsem na začátku napsal, že Outlook dokáže najít třeba všechny související e-maily s tím, který máte právě otevřený, nezoufejte, i Kerio Connect disponuje vcelku slušnými možnostmi vyhledávání e-mailů nejen podle odesílatele nebo příjemce, ale i podle určitých klíčových slov, které zpráva obsahuje. Takže existuje poměrně reálná možnost, že dokážete najít související zprávy s nějakým tématem. Jen se to dělá trochu jinak, než jste z Outlooku zvyklí. Nic víc - a ne složitěji.

Trochu očekávaná je i možnost nastavit si oblast, ve které se právě nacházíte. To je dost důležité, protože když si naplánujete konferenční volání do Prahy na 11 hodin místního letního času a odletíte do Los Alamos, asi budete chtít, aby platil čas, který jste si nastavili pro Prahu, protože když budete volat z Los Alamos v 11 hodin času tamního, těžko v Praze asi někoho chytíte, takže i tohle má Kerio Connect pokryté. K tomu jsou tu ještě notifikace, tedy oznámení toho, že se něco děje, že vám přišla zpráva, vypršel čas a tak podobně. Někdo to rád připomene nějakým zvukem, jinému stačí bublina na ploše. Prostě i vy si u Kerio Connect můžete vybrat.

Nastavit si pak můžete i možnost synchronizace, teda jak a které složky potřebujete mít stále dostupné a online pomocí funkce ActiveSync, kdy pak - po aktivaci - máte samozřejmě i přehled o zařízeních, která tuto možnost využívají.

Konec?

A tím jsme s možnostmi Kerio Connect došli až na samotný konec. V textu padlo mnohokrát slovo jednoduchý, snadný, a slova jim podobná. Ano, tento produkt, Kerio Connect, který nyní už patří pod křídla společnosti GFI, je snadný na pochopení, a i na užívání. Nemusíte být nutně génius nebo počítačový šílenec, abyste všech jeho možností využili. Vše funguje tak, jak si myslíte, že by fungovat mělo, a tato filosofie z tohoto produktu dělá velmi účinný nástroj.

Než ale udělíme hodnocení, musím vás upozornit na jednu - pro vás, jako firemní uživatele - velmi pozitivní věc: začátkem dubna totiž společnost GFI nastavila novou cenovou politiky pro produkty své produkty GFI a Kerio. Takže můžete za poplatek, který je - dle mého názoru - nyní hodně mírný, získat nejen Kerio Connect, ale i další produkty z portfolia Kerio či GFI Software, prostě můžete je mít všechny naráz. A za jedny peníze. Tady je malý přehled, za kolik můžete získat licenci na 12 produktů GFI a Kerio v rámci nového licenčního programu GFI Unlimited:

1 rok: 561 Kč za 1 licenci

2 roky: 1066 Kč za 1 licenci

3 roky: 1515 Kč za 1 licenci

Minimální množství licencí, které je možné naráz koupit, je deset. V rámci licence má uživatel přístup ke všem 12 produktům GFI a Keria. A to určitě stojí za to! Určitě se ještě k dalším produktům v budoucnosti vrátíme a přiblížíme si je.

Myslíme si totiž, že by se i vám mohly hodit.

Jinak zpět ke Kerio Connect.


Hodnocení DigitálníDomácnosti.cz: vynikající!

Shrnutí: Kerio Connect je ideální prostředek na e-mailovou komunikaci i na instantní messaging, vhodný především pro malé a středně velké firmy. Jednotícím prvkem celého Kerio Connect je snadnost a jednoduchost ovládání. Tento produkt vám umožní mít - kromě zmíněných dvou komunikačních metod - pod pokličkou kontakty, úkoly, poznámky, kalendář. A existuje samozřejmě i způsob, jak si tyto všechny údaje, které Kerio Connect spravuje, přenést i do dalších, třeba nositelných zařízení. Takže vše máte pěkně v jednom a pohromadě a pořád pod kontrolou. Nemalou výhodou pak je možnost získat Kerio Connect pro malou i střední firmu v rámci akce GFI Unlimited za vskutku atraktivní ceny - a k tomu navíc ještě mít dalších jedenáct aplikací, které můžete využít nebo se vám prostě mohou k vaší práci hodit.



Hodnocení:

 | Počet hodnocení:

1

Sdílej na: Delicious Delicious Facebook icon Facebook Bookmark and Share



Pro odeslání příspěvku vyplňte prosím následující kód JKK545.

Položky označené (*) hvězdičkou jsou povinné.











Kontextová navigace

Úvodní strana Kerio Connect: Vše snadno a po ruce

Přihlášení

Pro přihlášení k vašemu účtu vyplňte následující údaje.

X 

Registrace

Zaregistrujte se k odběru NewsLetteru z portálu DigitálníDomácnost.cz a mějte přehled o novinkách a trendech.
Registrací získáte také možnost účastnit se diskusí u článků.

Informace o Newsletteru

X