8K TV spotřebitele moc netáhnou

8K televize mají u spotřebitelů menší úspěch, než se původně předpokládalo, tvrdí na základě výsledků svého průzkumu analytická firma Omdia.

Hlavně uživatelé, kteří už doma mají 4K televizi, nejspíš nevidí důvod, proč by si měli kupovat televizi s větším rozlišením. Skepticismus u nich pramení hlavně z toho, že obsahu v 8K rozlišení je pořád strašlivě málo, a navíc se výrobcům ani příliš nedaří v oblasti marketingu.

Výrobci televizí se 8K televizím snaží dodat prodejní argumenty jako jsou schopnosti škálování (upscalingu) nebo výkonnější zpracování videa, nicméně spotřebitelé evidentně nevidí důvod, proč by si za 8K měli připlácet, když si raději mohou koupit prémiovou 4K TV.

Omdia současně s tímto prohlášením opět snížila i svoje odhady prodejů 8K TV. Ty by koncem roku 2026 mělo mít 2,7 milionu domácností po celém světě. Přitom ještě koncem roku 2021 společnost uváděla, že do roku 2025 bude mít 8K TV celých 9 milionů domácností – a i to už bylo nižší číslo, než odhadovala původně.

Zveřejněno: 03. 05. 2022