Arbes Technologies spouští aplikaci pro úvěry on-line
Univerzální systém ARBES Lending umožňuje bankovním i nebankovním institucím okamžité zprostředkování finančních prostředků klientům, a to třeba i na dálku.
Loňský rok v segmentu hypotečních
úvěrů dosáhl rekordní hodnoty. Bankovní domy, podle statistiky Hypoindex.cz,
Čechům půjčily 250 miliard korun, což je meziročně o osm procent více. Tím
byl dokonce překonán
rekord z roku 2016 i 2017. K vysokému zájmu o hypotéky přispěly především velmi
nízké úrokové sazby. Také trh s osobními peněžními půjčkami zaznamenal
růst. Společným jmenovatelem je pandemie, která má také významný vliv na to,
jak si lidé půjčky sjednávají.
„Aktuálním digitálním trendem
v oblasti úvěrů je automatizace a ideálně umět poskytnout finanční
prostředky kompletně on-line, tedy přes internet. Navíc je vyvíjen velký tlak na
optimalizaci nákladů na pobočkové sítě i s ohledem na aktuální koronavirovou situaci,
kdy je preferovaný kontakt prostřednictvím internetu,“ komentuje
vývoj Ondřej Bojíř, senior manager core banking systémů společnosti ARBES
Technologies. Samozřejmě i nadále bude stále existovat početná skupina spotřebitelů,
kteří budou požadovat osobní kontakt, ale s cílem, umět vše zvládnout co
nejvíce on-line stylem, tedy získat nabídku prostřednictvím e-mailu a v případě
hypoték zařídit odhad a další věci elektronicky. Prostě neřešit administrativu
s tím spojenou a fyzicky stále někoho navštěvovat.
Poradci získávají bleskové prověření a zpracování půjček
Proto ARBES Technologies spustil
univerzální systém ARBES Lending sloužící ke kompletní správě úvěrů a
pomáhající s jejich onboardingem i následnou správou. Tento komplexní produkt
je určen finančním institucím, jako jsou poskytovatelé mikropůjček, nebankovní
poskytovatelé spotřebních úvěrů a bankovní instituce. Základ tvoří prověřené
technologie v podobě ARBES Core Lending a Core Integration, které v sobě
obsahují vše potřebné, a navíc více než 100 předpřipravených API pro napojení do
nejpoužívanějších systémů třetích stran, jako jsou například registry. „Pokud
některý podnik s poskytováním úvěrů teprve začíná, nebo v rámci
modernizace přemýšlí o upgrade, máme pro něj připravenou variantu v podobě
dodávky kompletního řešení podle požadavků,“ vysvětluje Ondřej Bojíř.
Díky integraci do partnerských systémů
Schufa a Camunda zvládá ARBES Lending standardně operace v oblasti
rozhodovacích procesů – modelování úvěrů včetně poplatků, výpočet RPNS, výpočet
splátkových kalendářů, definici obchodních pravidel pro určení úrokové sazby,
procesoring, scoring, zjištění bonity žadatele, refixaci a refinancování či
možnost zadat individuální cenovou výjimku. Fintech novinka se postará také o
kompletní řízení byznysových procesů spojených s poskytnutím a správou
úvěru – od předání vstupních dat po čerpání úvěru, monitoring podmínek, aktivace
vymáhacího procesu, automatické generování potvrzení o úrocích, informace o
úvěru a klientovi také notifikace, reporty, automatizované zasílání e-mailových
notifikací nebo správu procesů BPMN2.0. ARBES Lending využívá napojení na veřejné
registry (platnost dokladů, ISIR, katastr nemovitostí) i na placené registry
BRKI/NRKI, SOLUS, REPI atd. V oblasti oceňování nabízí automatizované
napojení na službu CenovéMapy.org, LUXPI a nabízí modul pro externí odhadce.
Síla se ukrývá v kompetenci a produktu
ARBES Technologies má mnohaleté
zkušenosti v oblasti poskytování systémů pro řešení úvěrů.
V posledních letech se soustředí nejen na podporu v core systému včetně
API, ale také hypoték. Unikátnost ARBES Lending spočívá jak v jeho kompetenci,
tak samotném produktu. „Už v počátečním stádiu úvah ohledně poskytování
služeb spojených s úvěry nabízíme nejvyšší úroveň pomoci. Náš systém je
navíc natolik flexibilní a otevřený, že ho lze integrovat do stávajících
systémů klienta. V rámci implementace aktivně hledáme další procesy k
částečné nebo plné automatizaci a robotizaci organizace, do které se nasazuje,“
prozrazuje Bojíř.
Cílem je optimalizování nákladů a
ideálně provozovat řešení od jednoho stabilního poskytovatele, který má
kompetenci a umí nabídnout jak služby, tak má zkušenosti s integrací a implementací
aplikací s tím souvisejících – procesy, dokumenty, onboarding, AML, KYC,
registry apod. V opačném případě, tedy zapojením více dodavatelů, mohou provozovateli
vzniknout vícenáklady na integraci a případná rizika s ohledem na kvalitu a
harmonogram dodávky.
Zveřejněno: 11. 03. 2021 | Počet zobrazení: 247x