E-shopy na Black Friday zaznamenaly o 42 % vyšší tržby než loni a až 600 kliků za vteřinu
Výše obratů na aktivních českých
e-shopech během akce Black Friday byla 2,34x vyšší než za průměrný den roku
2020. Průměrný počet kliků (požadavků) za vteřinu během týdne Black Friday
činil 345, absolutním peakem byla průměrná hodnota 600 kliků za sekundu.
Statistiky vyplývají z aktuální nedělní analýzy společnosti vshosting~,
poskytovatele hostingových služeb, která provozuje více než 50 % českých a
slovenských e-shopů a společnosti Shopsys, která pomáhá největším hráčům
digitalizovat jejich prodeje.
Obrat e-shopů byl 2,34x
vyšší než za průměrný den roku 2020, což představuje nárůst o 134 %. U
některých elektronických obchodů se sortimentem typickým pro vánoční dárky,
jako jsou například hračky nebo elektronika, se jednalo až o čtyřnásobný
výsledek co do obratu.” říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový
ředitel společnosti Shopsys. A právě zmíněné kategorie, do kterých spadají
například i potřeby pro domácnost, zaznamenaly oproti loňskému roku nárůst, a
to i přes 100 %.
Na něj navazuje David Lintimer,
obchodní ředitel společnosti vshosting~, která zajišťuje provoz serverů, na
kterých běží přes 50 % českých a slovenských e-shopů: “Větší e-shopy
hostující u vshosting~ průměrně dosahují náporu na servery v rozmezí 160–190
požadavků (kliků) za vteřinu. Tato hodnota se právě během akce Black Friday
rapidně zvyšuje.” Rok 2020 přinesl za toto období průměrnou hodnotu 345 požadavků
za vteřinu, tedy přibližně dvojnásobek. U těch nejsezónněji zaměřených e-shopů
ale ve vshosting~ zaznamenali nárůst provozu o více než 2 200 % „Když
Black Friday akce vrcholila, dosáhly průměrné hodnoty dokonce 600 požadavků
za vteřinu. Ve srovnání s loňským rokem jde o více než 60% nárůst.” dodává
Lintimer a pokračuje: „Takový nárůst je velmi náročný na serverovou
infrastrukturu, proto se s našimi klienty na Black Friday důkladně
připravujeme. Už začátkem podzimu jim navyšujeme kapacity a v případě
neočekávaného nárůstu jsme připraveni okamžitě reagovat. I letos jsme u
některých klientů ve 3 ráno měnili servery za výkonnější“.
“Aktuálně
je za námi 11 z 12 měsíců v tomto roce. Už nyní se dají se značnou přesností
predikovat konečné výsledky. Pokud se podíváme na segment velkých kamenných
hráčů, tak jejich tržby v prostředí online budou letos dvojnásobné, než byly
loni.” Zakončuje Kapošváry.
Zveřejněno: 01. 12. 2020