Inovace v chytrých platbách využívají umělou inteligenci
Společnost Visa představila balíček služeb VisaNet +AI, který pomáhá bankám, firmám a spotřebitelům řešit dlouhodobé výzvy a problémy spojené se správou zůstatku na účtu a finančním institucím s denním zúčtováním. VisaNet +AI obsahuje několik inovativních konceptů a služeb. Využití vysokovýkonné umělé inteligence pomáhá Visa docílit větší transparentnosti, rychlosti a prediktability plateb.
„Naši klienti, partneři a držitelé karet očekávají, že jim na základě dat
poradíme, jak se lépe starat o své finance, a případně, jak řídit
svou firmu či organizaci. Proto jsme připravili balíček služeb využívajících
umělou inteligenci, které pomohou spotřebitelům se správou svých účtů
a finančním institucím lépe vést své podnikání,“ řekl Marcel Gajdoš, generální
ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko.
Větší transparentnost pro
zákazníky se Smarter Posting
Dnešní digitální zákazníci očekávají okamžitý přístup ke svým financím,
neboť jsou zvyklí častěji spravovat bankovnictví sami na internetu či přímo v mobilu.
Platební zkušenost ale u každého spotřebitele významně ovlivňuje to, kdy
se útrata kartou odepíše z účtu. Držitele karet takové zpoždění mnohdy
zaskočí a zmate, což může vést k přečerpání účtu nebo vytížení
zákaznických center.
K tomuto zpoždění dochází ve chvíli, kdy se částka autorizovaná
v reálném čase při placení liší od zaúčtované platby. Například
tehdy, kdy zakázník v restauraci zaplatí spropitné nebo když
u přeshraniční platby využije více měn. Aby banky zabránily tomu, že
zákazníka zmate několik poplatků za jednu transakci, odkládají někdy zaúčtování
plateb a aktualizaci zůstatku na účtu do doby, než získají konečnou hodnotu
transakce.
Aby vydavatelé karet vylepšili bankovnictví svých klientů, vyvinula Visa
službu Smarter Posting, která během autorizace plateb využívá umělou
inteligenci pro vyhodnocování každé transakce. Tento model analyzuje transakční
historii a další informace a předpovídá, jestli hodnota transakce
zůstané stejná. Při testování modelu predikcí bylo dosaženo 98procentní
úspěšnosti. Díky tomu lze předběžně aktualizovat zůstatek na účtu držitele
karty.
Služba Visa Smarter Posting bude dostupná v Evropě od dubna 2021.
Smarter Settlement Forecast využívá prediktivní modelování pro cash
flow
Visa denně řeší pohyb několika miliard dolarů mezi institucemi
z více než dvou set zemí a teritorií a ve více než sto šedesáti
měnách. V platebním cyklu je zúčtování posledním krokem, kdy se všechny
transakce nahromadí, dokončí se převody mezi vydavateli karet a zpracovatelskými
bankami a obchodníkům se připíšou jejich tržby.
Celý proces funguje díky tomu, že finanční instituce strategicky alokují
zdroje tak, aby zajistily dostatek likvidity ke splnění denního objemu plateb,
aniž by docházelo k nadměrnému přidělování zdrojů, které by jinak lépe
využily jinde. Dnešní nestabilní prostředí navíc jen podtrhuje výzvy, kterým
finanční týmy čelí při předpovídání denních objemů a strategickém
rozhodování.
Visa proto představila Smarter Settlement Forecast, službu, která
klientům předpovídá, kolik prostředků budou během následujících sedmi dní
potřebovat k dennímu zúčtování. Informace čerpá z historie objemů,
sezónních ukazatelů, makrotrendů, mimořádných událostí jako je situace kolem covid-19
a z transakčních dat, a používá je k vytváření velmi
přesných predikcí příjmů a výdajů.
Smarter Settlement Forecast by měl být klientům zpřístupněn v rámci
předplatného Visa Analytics Platform.
Smarter STIP zlepšuje platební
zážitek během výpadků
Visa Smarter Stand-in Processing (Smarter STIP) je původní služba
z nabídky VisaNet +AI, kterou Visa představila v srpnu 2020. Za tu
dobu si ji oblíbily přední finanční instituce po celém světě. Smarter STIP
využívá hloubkové učení umělé inteligence v reálném čase, aby umožnila
finančním institucím zpracovávat transakce v případě nenadálých výpadků.
Jménem vydavatelů generuje rozhodnutí o schválení či zamítnutí transakcí
tehdy, kdy jsou jejich systémy offline.
Od uvedení Smarter STIP Visa zaznamenala mimořádný zájem ze strany
vydavatelů ve všech regionech, kde společnost působí. Službu začali rychle
využívat klienti po celém světě během prvních dvou měsíců.
Zveřejněno: 24. 02. 2021