Jaká rizika hrozí v létě vašim telefonům?
Mezi nejčastější letní nehody mobilních telefonů patří utopení, kdy si telefon zapomenete v plavkách, nebo telefonujete u bazénu, či na pláži. Téměř 65 % Čechů má zkušenost s rozbitím, utopením nebo krádeží telefonu a průměrná cena opravy pojištěných zařízení činí 4.300 Kč, říkají statistiky BNP Paribas Cardif.
Letní nehody telefonů mají nejčastěji
společného jmenovatele, vodu. „Když si lidé v létě užívají odpočinku u
vody, snadno zapomenou, že si telefon zastrčili do kapsy plavek, a když se
vrhnou do vody, už je pozdě. Pak přichází nejčastěji oxidace způsobená vlhkostí.
V našich statistikách vidíme, že téměř 65 % Čechů zažilo nepříjemnost
v podobě rozbití, utopení nebo krádeže telefonu,“ říká Viktor Houška,
ředitel produktu BNP Paribas Cardif Pojišťovny. „Mnoha lidem spadne telefon
do vody při telefonování u bazénu nebo na pláži, případně při nastupování např.
do raftu. Jakmile telefon vyloví, bývá už často na záchranu pozdě a telefon je
potřeba opravit nebo koupit nový. Problémem pak bývá jednak vysoká cena, kterou
musí za opravu nebo nový produkt zaplatit, a také čas, po který jsou bez
telefonu, a tedy bez možnosti komunikovat.“
V souvislosti s vysokými počty
zničených či odcizených telefonů dlouhodobě také roste zájem o pojištění nahodilého
poškození a odcizení křehkých a na rozbití náchylných mobilních zařízení. 90 %
poškození telefonu totiž končí poškozením displeje, jehož oprava je nákladná.
„Nejvíce si přitom lidé pojišťují přístroje
ve střední cenové kategorii v hodnotě do 7.000 Kč. Pojištění jim pak kryje
opravu telefonu, kterou většinou zvládáme do 3 pracovních dní od odevzdání
poškozeného zařízení kurýrovi. Pokud přístroj nelze opravit, oprava se
nevyplatí nebo dojde k odcizení, zákazník získá přístroj nový. Málokdo ví, že pojištění
kryje také události v zahraničí,“ doplňuje Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.
Zveřejněno: 29. 07. 2021