Každý pátý zaměstnanec zmeškal online poradu kvůli smyšlené aktualizaci zařízení
Předstírání instalace aktualizace systému na zařízení, kterým se mají připojit na online poradu nebo schůzku, se stává velmi častou výmluvou zaměstnanců, kteří se nechtějí daného videohovoru zúčastnit.
Podle průzkumu
společnosti Kaspersky se takovým způsobem vědomě nezúčastnilo schůzky na 21 %
zaměstnanců. Výmluva zní věrohodně, protože aktualizace softwaru můžou opravdu
narušit pracovní dobu a třetina (35 %) zaměstnanců uvedla, že kvůli
aktualizacím někdy nestihli včas zareagovat.
Příliš časté schůzky lidé mnohdy považují za
jednu z nejvíc nepříjemných součástí
pracovních povinností. Přechod na práci z domu a virtuální schůzky tento
problém nevyřešily, protože lidé pociťovali únavu z videohovorů a na
konci pracovního dne se cítili víc vyčerpaní. Jak ukázal nedávný průzkum,
někteří zaměstnanci si našli záminku, proč na některé hovory nereagovali –
předstírali, že jejich pracovní zařízení jsou kvůli aktualizacím softwaru
nedostupná.
Jejich kolegové můžou takové výmluvě uvěřit,
protože se mohli sami setkat s vynucenou aktualizací systému v tu nejméně
vhodnou chvíli. Kromě zmeškaných schůzek ztratilo 37 % zaměstnanců část své
neuložené práce nebo dat, když se jim po instalaci aktualizací restartoval
počítač nebo notebook.
Dvě třetiny uživatelů požadují aktualizace
mimo pracovní dobu
Někteří zaměstnanci považují tyto prostoje
zařízení za příležitost k prokrastinaci, protože až 27 % respondentů připouští,
že instalovali aktualizace záměrně, aby se vyhnuli práci. Lidé však většinou
nemají rádi, když jim práci něco narušuje, takže 65 % si přeje, aby se zařízení
aktualizovalo mimo pracovní dobu a nezhoršovala se jejich produktivita.
Bezpečnostní experti společnosti Kaspersky
doporučují IT administrátorům, kteří nechtějí příliš obtěžovat zaměstnance
aktualizacemi systému na jejich zařízeních, aby se řídili jednoduchými pravidly.
1.
Plánujte aktualizace až na konec pracovní doby, kdy jsou
zařízení ještě zapnutá a můžou stahovat požadované aktualizace , ale aktivita zaměstnanců
již bývá obvykle nižší.
2.
Pokud je to možné, používejte funkci Wake-on-LAN. Tato
technologie umožňuje zapínání pracovních stanic prostřednictvím sítě, takže
aktualizace lze stahovat i mimo pracovní dobu.
3.
Rozdělte uživatele do několika skupin, včetně testovací.
Aktualizujte jejich zařízení postupně po jednotlivých skupinách, aby IT
oddělení stihlo včas pomoct všem, kterým se tím něco pokazí.
4.
Informujte zaměstnance o funkci AutoSave, která je k
dispozici ve vybraném kancelářském softwaru a dokáže automaticky ukládat
všechny změny.
5.
Nainstalujte si řešení ochrany koncových bodů s funkcemi
správy oprav systému (Patch Management). Technologie detekce chování a prevence
zneužití zranitelných míst navíc znemožňují kyberzločincům využívat dosud
neošetřená bezpečnostní rizika.
Zveřejněno: 02. 06. 2021