Mastercard spouští kalkulačku uhlíkové stopy
Zájem spotřebitelů o životní prostředí výrazně stoupl v průběhu pandemie. Polovina respondentů průzkumu (52 %) se zajímá o svůj vliv na životní prostředí více než předtím. Společnost Mastercard proto spustila uhlíkovou kalkulačku, která poskytuje přehled emisí uhlíku vzniklých v souvislosti s nákupy v jednotlivých kategoriích výdajů.
Nová studie udržitelnosti, zadaná společností
Mastercard, odhaluje, že probíhající pandemie onemocnění Covid-19 způsobila
výrazný nárůst zájmu spotřebitelů o životní prostředí. Pro téměř polovinu
(48 %) dotazovaných evropských respondentů je snižování uhlíkové stopy
nyní důležitější než před vypuknutím pandemie. A polovina (52 %)
respondentů se nyní více než dříve zajímá o vlastní vliv na životní prostředí.
Z nichž většinový podíl (58 %) spadá především do generace Z a
mileniálů. Ruku v ruce s tímto posunem jde nárůst zájmu o ekologicky
uvědomělé nakupování a spotřebu. Lidem záleží zejména na tom, aby jejich nakupování
a věrnostní odměny měly smysluplný pozitivní vliv na planetu.
Podpora ekologicky přívětivé spotřeby se zvyšuje
celé poslední desetiletí. Ovšem v důsledku propuknutí pandemie onemocnění
Covid-19 se změna v postojích i jednání výrazně urychlila. Spotřebitelé si
daleko více všímají dopadů svého jednání a necelé tři pětiny (58 %)
z nich mají za to, že by se i firmy měly chovat udržitelněji a
zodpovědněji vůči životnímu prostředí. Tento posun je nejvýraznější u generace
Z (62 %). Evropští účastníci studie považovali za tři nejdůležitější
témata, na něž by se firmy a komerční značky měly zaměřovat, vedle řešení
pandemie také snižování množství odpadu (39 %), řešení problému znečištění
plasty z obalových materiálů a výrobků (38 %) a redukci znečištění
ovzduší a vod (35 %).
Součástí platformy udržitelnosti společnosti
Mastercard, nazvané jednoduše Sustainability, je od roku 2020 také program
Priceless Planet Coalition. Jedná se o prostředek, skrze něj chce Mastercard
trvale pomáhat firmám i spotřebitelům prospívat planetě. Dlouhodobým cílem
programu je obnova zalesnění a výsadba 100 milionů stromů. Společnost
Mastercard nyní navíc ve spolupráci se švédskou fintechovou společností
Doconomy vytvořila svou uhlíkovou kalkulačku. Nový nástroj je k dispozici v rámci
globální sítě společnosti Mastercard a umožňuje bankám upravit své služby
s ohledem na ekologicky zaměřené spotřebitele, kteří chtějí podrobnější
informace o svých nákupech. Kalkulačka poskytuje informace a data o dopadech
nákupních rozhodnutí a umožňuje lidem podílet se snadno na ochraně životního
prostředí.
Zveřejněno: 19. 04. 2021