Mini recenze: telefon realme C33

Na náš trh vstupuje novinka společnosti Realme, telefon C33. Svou cenou 4.299 Kč (se 4 a 64 GB) míří do skupiny dostupných telefonů. Co je však na tomto telefonu to nejlepší? Jeho provedení. Telefon je elegantní a dodává se v barvách Sandy Gold a Night Sea s perleťovou zadní stěnou. Jde tedy o velice elegantní přístroj, kdy zabarvení zadní strany přístroje se mění dynamicky podle toho, z jakého úhlu na něj koukáte.

O telefonu jsme už psali, takže jeho technické parametry můžete získat na tomto odkazu. Na něm najdete i popis designu, který společnost Realme vyloženě nepodcenila a my si dokonce myslíme, že bude pro spoustu uživatelů lákadlem díky vzhledu, ale i jen 8,3mm tloušťce.

Co se týče fotoaparátu, tady máte v základní třídě k dispozici až nevídanou výbavu. Jeho hlavní fotoaparát má totiž 50 MPx, takže fotky určitě budou stát za to. Navíc výrobce dal fotoaparátu do vínku umělou inteligenci, takže dokáže podle toho, co fotíte, vybrat ten nejlepší režim, aby fotka dopadla co nejlépe. Jak jsme mohli vyzkoušet, zhruba 70 až 80 % pořízených snímků je skvostných, a vzhledem k velké paměti tak můžete pořídit několik snímků naráz a z nich vybrat ten nejlepší – někdy stačí ukročit o jeden dva kroky a snímek se může díky pozměněných světelných podmínkám změnit k nepoznání. Jasné a zřetelné je díky velkému rozlišení i podání detailů.

Realme rovněž nabízí několik scénických režimů, které mohou pomoci při tvorbě dobrých fotek, u režimu portrét si dokonce dynamicky můžete měnit clonu, a tak i hloubku ostrosti, při pořizování portrétu. Při nižším clonovém čísle bude zaostřen obličej a pozadí bude rozostřeno, pro fotící maniaky uvádíme, že nejnižší clonové číslo má hodnotu F0.95! Naopak nejvyšší je F16, takže obličej bude umístěn před pozadím, na kterému budou jasné jeho detaily.

Pak tu máte časosběrného snímání scény, pak ale telefon musíte mít umístěn ve stativu. Telefon zvládne i panoramatické fotky, kdy pořizované snímky spojí dohromady v jeden širokoúhlý (na šířku, jde to ale i na výšku). Zajímavý je režim noční scéna, který má Realme propracován, samozřejmě i zde díky dlouhým časům je výhodné telefon umístit do stativu. No, a nakonec je tu manuální režim, ve kterém si všechny parametry snímku nastavíte sami.

A když je snímek hotov, můžete využít režim oprav a úprav snímku. Pokud se ale spolehnete na technologie, je tu k dispozici i automatický režim úprav, který vám navrhne, jak ten který snímek upravit, aby byl co nejlepší. Tento pomocník je hodně silný nástroj, a při focení a následných úpravách jej určitě oceníte. Umožní vám třeba hned v telefonu udělat výřez nebo spoustu dalších úprav nebo hned do snímku nasadit popisku. Pak můžete snímek poslat vybranému adresátovi nebo jej nasadit třeba na Facebook nebo Tik Tok.

Držák a šikula

Co se týče baterie, máte k dispozici 5000 mAh, což telefon udrží v pohotovostním režimu až po dobu 37 hodin. To není špatné, při testu jsme telefon museli nabíjet ob den, někdy až ob dva.

Co se nám líbilo, je možnost telefon osadit dvěma micro SIM kartami, a ještě k tomu paměťovou kartou, podporována je maximální kapacity do 1 TB. To je prima, protože tak získáte více místa pro natáčení videí nebo pořizování snímků při maximálním rozlišení kamery. Přesto ale doporučujeme využít cloudové úložiště a pořízené snímky ukládat paralelně i do něj – co kdyby vám telefon někdo ukradl nebo jste jej ztratili? Pak máte kopie snímků stále dostupné.

Co u nás ale zabodovalo, byl senzor snímající otisk prstu, který je integrován v zapínacím/vypínacím tlačítku na pravé straně. Ten totiž funguje za prvé skvěle a hlavně – rychle. Jen přiložením prstu se vám objeví pracovní plocha – bez nějaké prodlevy. Ihned.

Android 12 v základu

S tím možná souvisí i používaný operační systém. Je tu použit Android verze 12, předinstalovaný hned z výroby. Nad ním operuje nadstavba – rozhraní UI S Edition. Těm, kdo pracují s telefony Realme nemusíme připomínat, že tohle rozhraní dodává telefonu dynamiku a umožňuje snadná nastavování čehokoli. Možné to ale je trochu nevýhoda, proto u Androidu jsou tak široké možnosti nastavení v podstatě všeho, že někdy musíte hledat, kde odpovídající věc najdete. Tak například, já jsem zvyklý mít „couvací“ plošku (pro návrat do předchozí obrazovky nebo ukončení aplikace) napravo, ale po spuštění telefonu ji výrobce umísťuje vlevo – trvalo mi snad pět minut, než jsem možnost přenastavení stavové lišty našel. Ale našel jsem ji!

Abychom se dobrali konce. Upozorňuji na to, že telefon nevládne NFC, takže v něm sice můžete mít bankovnictví, ale s telefonem ale nemůžete bezkontaktně platit přiložením na snímač karet. To je jedna nevýhoda, pokud ale třeba máte chytré hodinky s NFC, mohou tuto funkčnost převzít.

Druhá – spíše nelogičnost – je v tom, že na telefonu nenajdete zásuvku USB-C, ale Micro USB, tedy předchozí verzi. Copak o to, pokud máte jen jeden telefon, asi vám to vadit nebude, ale pokud budete třeba telefon potřebovat dobít, dnes, odvažuji se říci, že v 80 % případů, najdete u uživatelů nabíječku s USB-C konektorem. Problém s nabíječkami může nastat i doma, když musíte mít v pohotovosti dvě nebo si musíte vozit kabel s USB, který se do nabíječky většinou zastrkuje. Použití staršího konektoru osobně považuji na úlet, který si mohlo Realme klidně odpustit a mělo použít dnes skoro výhradně používaná USB-C konektor.

Telefon má tak dobře zorganizovanou správu napájení, že i při 5% nabití baterie ještě dokáže uskutečnit hovor trvající hodinu a 50 minut. A to je fakt dobré.

Telefon bychom normálně hodnotili jako výtečný, ale přece jen po zralé úvaze jsme ubrali jeden level, za nepřítomnost NFC (který v jiných srovnatelných telefonech bývá k dispozici), ale hlavně za použití archaického konektoru Micro USB. Co se týče funkčnosti, kvality displeje a fotoaparátu, přenosů dat a podobně, tohle vše funguje naprosto skvěle.

Hodnocení DigitálníDomácnosti.cz: Velmi dobrý.

Shrnutí: Realme C33 je velmi dobrý telefon za poměrně slušnou cenu. Jeho displej má 6,5 palce (16,5 cm) a ten je jedním slovem vynikající. Co se týče funkčnosti telefonu, vše funguje tak, jak má, překvapil nás fotoaparát a jeho možnosti. Stejně tak výdrž, kdy je možné dosáhnout až tří dnů mezi dobíjeními v běžném provozu. Jako celek se telefon jeví ve velmi dobrém světle, především díky použitému materiálu zadní stěny, která elegantní přístroj jakoby umisťuje o patro výš směrem k luxusním přístrojům. Nedostatkem je neexistence NFC a použití archaického konektoru místo očekávaného a dnes už skoro všude používaného USB-C.

Zveřejněno: 24. 10. 2022