Při plánovaném úniku z online světa je váš smartphone spojencem

Odpojení od internetu na několik dní může být dobrým způsobem, jak zastavit okolní svět a soustředit se na sebe a věci, na kterých vám záleží. Víkendové pobyty jsou k tomu ideální: dva dny, během nichž můžete zapomenout na sociální sítě, e-maily a zprávy a vrátit se k rutině uvolněnější a plní energie než kdykoli předtím. To však neznamená, že bychom měli na své chytré telefony úplně zapomenout.

Psycholožky Victoria Berjón (@vickypsicologia) radí: „Pro péči o duševní zdraví je důležité najít rovnováhu. Není však nezbytně nutné omezit používání chytrých telefonů na nulu, ale rozhodnout se, kolik času je budeme používat a k čemu.“

Ačkoli to může znít divně, telefon nám může pomoci zbavit se stresu. Jak je to možné? Zde jsou čtyři tipy, jak z mobilního telefonu udělat nejlepšího spojence během víkendu bez internetu.

1.      Oddělte práci od hry
„Pokud máte samostatnou funkční kartu SIM, deaktivujte ji. Můžete to udělat s předchozím upozorněním nebo nastavit automatickou odpověď v e-mailech a zprávách WhatsApps. Je to snadné a umožňuje vám to eliminovat jakékoli přerušení pauzy," vysvětluje Victoria. Pokud jde o váš osobní telefon, nejlépe uděláte, když zapnete režim letadlo. „Nebudete dostávat oznámení, která vás odvádějí od přítomného okamžiku."

2.      Přibližte se k přírodě
Využijte svůj fotoaparát naplno a využijte příležitost spojit se s přírodou tím, že se zaměříte na detaily jako nikdy předtím. Tak třeba nová Motorola Edge 20 Pro je vybavena 8megapixelovým teleobjektivem s 5násobným optickým zoomem pro zachycení nejjemnějších detailů. Pokud si však chcete prohlédnout širší záběr a zajímají vás krajiny, díky modelům s ultra širokoúhlým snímačem vám neunikne ani kousek krajiny.

3.      Uvědomělé připojení
Je pochopitelné, že v určitém okamžiku budete potřebovat dát svým přátelům a rodině vědět, že jste v pořádku, třeba sdílením fotografie. Victoria doporučuje stanovit si internetový rozvrh: „Stejně jako máme rozvrh jídla, můžete se domluvit s přáteli a stanovit si čas, kdy budete připojeni.“ Ať už se rozhodnete využít tento naplánovaný čas ke sdílení fotografií ze svých dobrodružství na sociálních sítích nebo třeba k video chatu s přítelem či členem rodiny, můžete si být jisti, že třeba zařízení Motorola Edge 20 vám v tom pomůže. Například obnovovací frekvence 144 Hz u modelu Motorola Edge 20 Pro – prvního zařízení společnosti Motorola a nejvyšší dostupné obnovovací frekvence u běžných smartphonů – je o 140 % rychlejší než 60 Hz průmyslový standard před několika lety a o 60 % rychlejší než u první generace modelu Motorola edge2, takže nahrávání obsahu je hračka.

Nemluvě o režimu duálního snímání, který umožňuje nahrávat video nebo pořizovat fotografie předním i zadním fotoaparátem současně, takže zachytíte sebe i fotografovaný objekt a nikdy vám neunikne žádná akce nebo reakce. Při telefonování si budete připadat, jako byste byli v místnosti se svým přítelem. Všechny tyto a další funkce vám pomohou zkvalitnit a usnadnit vaše zážitky, abyste se mohli uvolnit a plně si uvědomit daný okamžik.

4.      Plánujte a stahujte
Ať už jste někdo, kdo si rád ráno zaběhá v rytmu hudby, nebo někdo, kdo neodolá epizodě aktuálního seriálu, když přijde večer, nezapomeňte si obsah stáhnout předem. „Některé aplikace, například Netflix nebo Spotify, umožňují používat je offline a jsou ideální pro nerušené sledování oblíbené hudby nebo seriálů," říká Victoria. Kromě toho existují aplikace, které mohou umocnit relaxační účinek odpojení od sítě; některé z nich, jako například Calm a Headspace, umožňují meditační cvičení i offline.

Zveřejněno: 24. 11. 2021