Propojená auta jsou výzvou pro kybernetickou bezpečnost
Analýza, na kterou najdete odkaz na konci článku, uvádí, že autonomní vozidla, která se připojují k internetu, mohou být terčem hackerství a průmysl se musí zabývat kybernetickou bezpečností.
„Většina
hackerů se dostává do systémů přes přetečení zásobníku nebo jinými mechanismy,“
říká David Fritz ze
společnosti Siemens EDA.
Automobilový
průmysl se transformuje směrem k budoucnosti, ve které bude automobil stále
častěji propojován pomocí V2X a 5G. Zlepší se tak asistence řidiči a auta budou
nakonec vedena umělou inteligencí a strojovým učením. To vše však budou pečlivě
sledovat hackeři, aby mohli v systémech najít potenciální velkou a
nevystopovatelnou cestu k útoku.
Nahrazení
mechanické funkčnosti elektronikou a rostoucí množství dat, která se budou
pohybovat ve vozidlech i mimo ně, budou mít velký dopad na bezpečnost. Počet
možných cílů byl už i tak velký, ale stále rychle roste. Automobilové designy
budoucnosti budou zahrnovat více elektronických řídicích jednotek (ECU),
pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS), procesory strojového učení,
připojení 5G a připojení typu „vozidlo-ke-všemu“ (V2X, Vehicle-to-Everything),
více senzorů, informační a zábavní systémy, palubní umělé inteligence a
vzdálené spuštění motoru.
Složitost v budoucnosti
použitých systémů již dnes láká hackery, aby mohli ovlivnit dění u jedoucího
vozidla a v nejhorším případě nad ním převzít plnou kontrolu. Sledováním
možností ovlivnění výkonné elektroniky je zatím jen velkou výzvou, hackeři však
už dnes pečlivě sledují stav a vývoj nových chytrých systémů pro samořiditelná autonomní
auta.
Více informací najdete v tomto článku.
Zdroj:
CTA SmartBrief, Semiconductor Engineering
Doprovodné
foto: Pixabay
Zveřejněno: 03. 05. 2021