Propojená auta jsou výzvou pro kybernetickou bezpečnost

Analýza, na kterou najdete odkaz na konci článku, uvádí, že autonomní vozidla, která se připojují k internetu, mohou být terčem hackerství a průmysl se musí zabývat kybernetickou bezpečností.

„Většina hackerů se dostává do systémů přes přetečení zásobníku nebo jinými mechanismy,“ říká David Fritz ze společnosti Siemens EDA.

Automobilový průmysl se transformuje směrem k budoucnosti, ve které bude automobil stále častěji propojován pomocí V2X a 5G. Zlepší se tak asistence řidiči a auta budou nakonec vedena umělou inteligencí a strojovým učením. To vše však budou pečlivě sledovat hackeři, aby mohli v systémech najít potenciální velkou a nevystopovatelnou cestu k útoku.

Nahrazení mechanické funkčnosti elektronikou a rostoucí množství dat, která se budou pohybovat ve vozidlech i mimo ně, budou mít velký dopad na bezpečnost. Počet možných cílů byl už i tak velký, ale stále rychle roste. Automobilové designy budoucnosti budou zahrnovat více elektronických řídicích jednotek (ECU), pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS), procesory strojového učení, připojení 5G a připojení typu „vozidlo-ke-všemu“ (V2X, Vehicle-to-Everything), více senzorů, informační a zábavní systémy, palubní umělé inteligence a vzdálené spuštění motoru.

Složitost v budoucnosti použitých systémů již dnes láká hackery, aby mohli ovlivnit dění u jedoucího vozidla a v nejhorším případě nad ním převzít plnou kontrolu. Sledováním možností ovlivnění výkonné elektroniky je zatím jen velkou výzvou, hackeři však už dnes pečlivě sledují stav a vývoj nových chytrých systémů pro samořiditelná autonomní auta.

Více informací najdete v tomto článku.

Zdroj: CTA SmartBrief, Semiconductor Engineering

Doprovodné foto: Pixabay

Zveřejněno: 03. 05. 2021