Průzkum: Spotřebitelé věří, že jim technologie pomohou zlepšit životní prostředí

Otázka, jak zajistit udržitelnou budoucnost, představuje v současnosti jedno z nejomílanějších témat. Důležitost zodpovědnosti k planetě Zemi si uvědomují nejen vlády a velké společnosti, ale i školou povinné děti, které stávkují prostřednictvím iniciativy Fridays for Future.

Otázka, jak zajistit udržitelnou budoucnost, představuje v současnosti jedno z nejomílanějších témat. Důležitost zodpovědnosti k planetě Zemi si uvědomují nejen vlády a velké společnosti, ale i školou povinné děti, které stávkují prostřednictvím iniciativy Fridays for Future.

Jak se k tématu udržitelnost staví běžní spotřebitelé? Odrážejí jejich zvyky a činy jejich názory? Považují spotřebitelé ICT technologie za nástroj, který jim pomáhá chovat se udržitelněji?

Nejnovější ConsumerLab zpráva společnosti Ericsson Consumers, sustainability and ICT se těmito tématy zabývá do hloubky. Na základě kvantitativní studie na vzorku 12 000 uživatelů internetu z celého světa odhaluje zpráva současné názory spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl.

Průzkum Ericssonu ukazuje, že zájem spotřebitelů o životní prostředí a udržitelnost stoupá. Ještě před dvaceti lety se znečištění ovzduší a vody obával pouze jeden z pěti spotřebitelů, nyní je to téměř jeden ze dvou. Zvýšil se také podíl spotřebitelů, kteří se zamýšlejí nad změnou klimatu a globálním oteplováním - z 13 % spotřebitelů na 50 %.

Studie se zabývá také názory spotřebitelů na to, kdo nese odpovědnost za zmírňování dopadů na životní prostředí. 8 z 10 spotřebitelů považuje za zodpovědné za ochranu životního prostředí vlády, přičemž přibližně 70 % z nich považuje za odpovědné také občany. Je zřejmé, že spotřebitelé vidí potřebu začít společně jednat, přičemž 5 z 10 očekává, že firmy přijmou svůj díl odpovědnosti.

Spotřebitelé považují technologické inovace za zásadní pro řešení budoucích environmentálních problémů. 36 % z nich by dále chtělo, aby jim jejich zařízení pomohla zlepšit životní prostředí.

„Nástroje a služby v oblasti ICT mohou významně pomoci spotřebitelům ve snaze o snižování jejich osobních dopadů na životní prostředí," říká Zeynep Ahmet Vidal, vedoucí výzkumný pracovník společnosti Ericsson Consumer & IndustryLab a autor zprávy. „Výsledky našeho průzkumu dokazují, že spotřebitelé vnímají ICT technologie jako užitečné v každodenním životě, ať už jde o zlepšení životního prostředí, zdraví, snížení nákladů nebo zajištění pohodlí. ICT technologie mají také potenciál umožnit inovace v oblasti boje proti změně klimatu."

Zveřejněno: 08. 06. 2020