První české firmy už nabízejí klientům online ověření BankID
Po letech příprav je digitální služba BankID funkční a první firmy už začaly nabízet klientům online ověření. Tím se zjednodušuje život až šesti milionům uživatelů internetového bankovnictví v Česku. Navazujeme na digitálně nejvyspělejší země světa, které díky bankovní identitě spustily digitální revoluci.
V
Norsku bankovní identitu využívá asi 900 firem a Česko má ještě větší ambice. „Firmy
na zavedení bankovní identity intenzivně pracují a přizpůsobují tomu své
digitální služby. Proto plné nasazení bankovní identity potrvá několik málo
let. Potenciál se řádově pohybuje v tisících,“ dodává Jan Blažek.
Seznam firem se průběžně zveřejňuje na webu www.bankid.cz.
„Máme
za sebou další fázi v digitalizaci České republiky. BankID vytváří národní
standard online ověření a elektronického podpisu,“ uvádí Jan Blažek, člen
představenstva Bankovní identita, a.s., která BankID pro firmy provozuje. Zhruba
tři desítky firem již využití BankID podporují a další tři desítky BankID
implementují. Do konce roku by se počet zapojených firem měl přiblížit stovce.
Možnosti
využití BankID jsou z pohledu firem široké. Jde například o přístupy do
klientské zóny, pořízení nových produktů a služeb, zařízení nejrůznějších
administrativních úkonů nebo zaručený podpis, který do nabídky přibude na
podzim.
„BankID jako nová technologická
služba nabízí mnoho příležitostí, jak se zviditelnit a oslovit nové zákazníky a
tím i zvýšit prodej,” říká Michaela Lhotková, výkonná
ředitelka zodpovědná za Inovace a Digital v ČSOB. „Je skvělé, ze bankovní identitu začínají
využívat skutečně velké firmy se stovkami tisíc zákazníků," podotýká Martin Medek, šéf Otevřeného
bankovnictví a nových obchodních modelů České spořitelny.
„Bankovní
identita svým pojetím přesně zapadá do našich aktivit, které směřují
k dynamickému rozvoji digitalizace a zároveň zjednodušování
v pojišťovně,“
komentuje implementaci BankID Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny.
„Pro Kooperativu je integrace
BankID do procesů očekávanou investicí, která přinese efektivní změnu v
přístupu ke službám ze strany klientů,“
konstatuje Eva Poláchová, členka
představenstva Kooperativy.
„Mezi hlavní úkoly ČEZ v příštích
letech patří ochrana klimatu, zvýšení výroby energie z bezemisních zdrojů a
také digitalizace procesů. Pokud chceme zůstat na špici firem v zákaznické
spokojenosti, musíme i nadále přicházet s novými nápady, jak našim zákazníkům
věci zjednodušovat a zpříjemňovat. Proto fandíme projektům, jako je BankID,“ shrnuje generální
ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
„Digitalizace je pro nás jednou z
největších priorit. Zavedení služby BankID je prvním z kroků k zefektivnění
služeb našim zákazníkům,“ uvádí Martin Pacovský, předseda představenstva Pražské plynárenské.
„MALL Pay je prvním fintechem,
který ověření pomocí BankID v praxi využívá. Díky němu dokážeme snadno ověřit
totožnost a naše služby tak pro klienta aktivovat okamžitě," doplňuje Adam
Kolesa, výkonný ředitel MALL Pay.
„V rámci digitalizace našich
služeb se snažíme zákazníkům nabídnout jednoduchá a bezpečná řešení přinášející
uživatelský komfort. Ověření totožnosti prostřednictvím bankovní identity do
tohoto konceptu přesně zapadá. Očekávám, že služba BankID našim klientům ještě
více usnadní cestu k široké nabídce produktů a služeb Sazky,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel Sazky.
Přihlašování ke službám firem přes BankID mohou
využívat zatím klienti České spořitelny a ČSOB. V příštích týdnech BankID
zavedou i Air Bank, Komerční banka a Moneta Money Bank. Do konce roku 2021 se
plánují připojit i Equa bank, Fio banka, mBank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank.
Zveřejněno: 22. 06. 2021