Recenze sluchátek Philips 8000 series – pohodový poslech bez kabelu

Už několik let se na trhu setkáváme se sluchátky v bezdrátovém provedení typu špunty do uší. Ani Philips nezůstal stranou tohoto trendu a uvedl na trh sluchátka TAT8505BK z této kategorie. Jejich charakteristikou je, že je můžete nosit v uších a poslouchat oblíbenou hudbu, ale je možné je použít – díky vestavěným mikrofonům s potlačením okolního ruchu – i k telefonování jako hands-free. A pokud se baterie ve sluchátkách vybijí, vložením do nabíjecího pouzdra je můžete nechat dobít až třikrát. Doba „hudební mobility“ se tak protahuje až na 24 hodin.

Sluchátka Philips TAT8505BK jsou dodávána jen v černé barvě a skvěle padnou do ucha díky třem párům uších špuntů, díky kterým si můžete vybrat přesně ten pár, který vám nejlépe vyhovuje. Je jasné, že každé ze sluchátek musí mít svou baterii, protože mezi nimi není žádný propojovací vodič. Výrobce uvádí, že na jedno nabití sluchátek budete moci hudbu poslouchat po dobu až šesti hodin. To jsme ověřili, ale záleží i na tom, s jakou hlasitostí hudbu posloucháte a zda k tomu využíváte i funkce hands-free, tedy používáte sluchátka k telefonování.

Kvalita poslechu na výtečnou

Co se týče kvality hovorů se sluchátky, volaná strana hodnotila poslech toho, co říkáte, velmi dobře. Taková komunikace je možné díky dvěma mikrofonům, které jsou vestavěny ve sluchátkách. Jako přidanou hodnotu lze vidět i to, že mikrofony snímají okolní hluk a ten – zjednodušeně – pak přidávají s opačnou fází do hovoru, takže ruchy se odečtou a výsledkem je pak velmi čistý zvuk na straně toho, s kým hovoříte. Tuhle věc hodnotíme jako velmi šikovnou a účelnou.
Při přehrávání hudby jsou mikrofony rovněž aktivní a podobným způsobem jako při hovorech snižují úroveň okolních hluků, takže nejste rušeni. Tato funkce funguje poměrně slušně, ale dovolujeme si upozornit na její použití například v rušném prostředí města, kde zcela eliminují například hluk přijíždějícího auta – proto se při jejich použití, než vkročíte do vozovky, raději pořádně rozhlédněte.

Sluchátka se ovládají dotykem a je jen na vás – a chvilku to trvá – jak se je naučíte ovládat. Po několika dnech používání ale bylo ovládání sluchátek naprosto intuitivní a přesné. Můžete dotykem zvyšovat snižovat hlasitost, přijmout a ukončit hovor a samozřejmě pozastavit i obnovit přehrávání.

Párování bez nervů

Sluchátka komunikují se zdrojem hudby pomocí technologie Bluetooth 5.0 – a spárování mobilním telefonem je věcí okamžiku. Jakmile je vyjmete z nabíjecího pouzdra, samy se spárují se zdrojem zvuku. Při příštím zapnutí sluchátek a v telefonu zapnutém Bluetooth se samy automaticky připojí. Vyzkoušeli jsme, že výrobcem udávaný dosah interakce mezi nositelným zařízením a sluchátky, deset metrů, je beze zbytku ve volném prostoru splněn.

Zvuk sluchátek je komfortní, o to se starají v každém sluchátku umístěné 13mm neodymové reproduktory. Zvuk je přirozený, v žádném případě to není hlas „starého tranzistoráku“, ale je velmi kvalitní „nahoře“ s dostatkem výšek i „dole“ při přenášení basové linky. Zkoušeli jsme mnoho písní a výsledkem je hodnocení, že hudba je přirozená a podaná bez zkreslení. Sluchátka jsou lehká a při umístění v uších nijak neomezují pohyb toho, kdo hudbu poslouchá. Ani mocné kývání hlavy u metalových kusů přehrávaných na maximální hlasitost nepřimělo sluchátka vypadnout z uší.

Poslech hudby (přerušený jen nutným nabíjením sluchátek) po celý den: žádný problém!

Sluchátka zasuneme do uší a spustíme hudbu. Jak už jsme zmínili, výrobce uvádí, že na jedno nabití můžeme hudbu poslouchat až šest hodin. Námi v praxi zjištění hodnoty se pohybovaly poblíž tohoto údaje od 5 hodin a 45 minut až po šest hodin a deset minut. A pokud se úroveň nabití baterie blíží k nule, jste na to akusticky upozorněni. Moc času vám nezbývá k tomu, abyste sluchátka přemístili do nabíjecí krabičky, která v sobě rovněž nese baterii, ze které lze sluchátka dobíjet až třikrát, opět na dobu šesti hodin, dohromady vám tady vyjde, že sluchátka lze bez nutnosti dobíjet baterii v krabičce i samotných sluchátkách, která jsou při nabíjení v ní vložena, že celkem můžete nechat sluchátka vyhrávat až 24 hodin.

Tohle ale nic neříká o tom, jak rychle se samotná sluchátka v nabíjecím pouzdru nabíjejí. Naše zkušenosti z testování nám říkají, že pobyt zhruba 15 minut nabije sluchátka zhruba na hodinu následného přehrávání. Pokud tedy chcete nebo řekneme-li to jinak, na plnou kapacitu (na dobu přehrávání šest hodin) se sluchátka nebijí typicky za dobu 1,5 až dvě hodiny. To není špatné.

Kapka sem, kapka tam, nám to neva!

Co se týče nepřízně počasí nebo pohybových aktivit, nejste ani v tomto případě nějak omezováni. Sluchátka jsou odolná proti stříkající vodě i potu při sportovních outdoorových aktivitách. Pro znalce prozradíme, že splňují stupeň odolnosti IPX4.

A ještě něco. Pokud jedno nebo obě sluchátka vyjmete z uší, přehrávání hudby se pozastaví do doby, než jej (je) do ucha (uší) vrátíte. Maličkost, která se nám líbila, stejně jako to, že nabíjecí pouzdro lze připojit konektorem USB-C, ale můžete v pouzdře vestavěnou baterii nechat nabíjet i bezdrátově.

A co bylo dalším překvapením pro nás? Existence apky Philips Headphones. Ta nabízí různé ovlivnění poslouchané hudby, například přidáním basů nebo výšek v několika různých přednastavených stylech, ale je tu i ekvalizér, kterým si jednotlivé frekvenční složky poslouchané hudby můžete nastavit dle svého. A poslední věc, která stojí za zmínku, je aktivní Google Assistant. Pokud se totiž dotknete levého sluchátka, můžete asistentovi vyjevit slovní přání, které vám – pokud to bude umět – splní. Tak můžete mít ruce stále volné a nechat technologie pracovat za vás.

Před udělením ocenění tomuto výrobku bychom rádi sdělili i náš celkový pocit. Provedením i estetičností se nám velmi líbí a vůbec se nedivíme, že sluchátka Philips TAT8505BK získala ocenění Reddot winner 2020 za eleganci, estetičnost, provedení a vysokou funkčnost. Zaslouží si ho, jak dokazuje i naše recenze.

Hodnocení DigitálníDomácnosti.cz: vynikající!

Shrnutí: Samostatná bezdrátové sluchátka Philips TAT8505BK jsou dodávána v elegantním černém provedení v nabíjecí krabičce, umožňující dobíjení v ní vestavěné baterie nejen kabelem, ale i bezdrátově. Sluchátka lze nabíjet jen v této schránce. Umístění do uší usnadní tři velikosti špuntů do uší, která budou vyhovovat každému – a nepřekážet. Kromě přehrávání hudby mohou být sluchátka použita ve funkci hands-free, v obou případech pak s možností aktivace potlačení okolního hluku, díky které se ale o něco zkrátí doba použitelnosti na jedno nabití, která je jinak šest hodin. Nabíjecí krabička pak sluchátkům poskytne energii na dalších 18 hodin provozu. Ovládání je po několika hodinách používání naprosto intuitivní a přesné, s možností využít i Google asistenta.

Zveřejněno: 27. 03. 2021 | Počet zobrazení: 160x