Recenze: Sluchátka Sencor SEP 433 jsou cenově přístupná a překvapí vás, hrají jak o život!

Ať už jste kdekoliv a chcete poslouchat zajímavé podcasty nebo poslouchat svou oblíbenou muziku, knihu nebo se třeba učit jazyk pomocí poslechu, můžete to udělat s příjemnými uzavřenými sluchátky Sencor, které jsou lehká, dobře polstrovaná a - navíc ještě - za skvělou cenu.

Výrobci sluchátek se snaží různými způsoby maskovat hluk okolí, třeba tím, že používají velké mušle s polstrováním obemykajícími uši a třeba ještě k tomu využívající systému aktivního maskování hluků okolí, kdy vestavěný mikrofon sbírá hluky v okolí a vestavěná elektronika pak do mušlí přidává okolní hluk s opačnou fází. Tím se eliminuje elektronicky okolní hluk a výsledky jsou většinou velmi dobré. Nic vás při poslechu na ulici nebo v hlučném prostředí neruší. Za taková sluchátka vysolíte klidně i mnohdy hodně přes dva tisíce korun.

Za dvě stovky a padesátku navíc

Jak je to ale s lehkými sluchátky Sencor SEP 433 v elegantním černém provedení s doporučenou cenou 249 korun? Dělá si z nás výrobce legraci, zvláště když sluchátka mají menší mušle, které jen přilehnou na vaše uši, a ne že je celé obemknou a překryjí?

Nebudu vás dlouho napínat.

Sluchátkům se nedá na první pohled vytknout vůbec nic. Jsou elegantní a dalo by se říct, že i stylová, hlavový most je polstrován, stejným materiálem pak výrobce vyplnil i okraje obou mušlí. Po nasazení na hlavu tato klasická sluchátka s plochým lehkým kablíkem vedoucím z levé mušle vás na hlavě nijak neobtěžují. Tím myslím, že by na ušní boltce tlačila ve snaze udržet se příliš velkou silou, lehký propojovací kabel vás nebude nutit nasazovat „kontra" na pravou stranu jako je tomu u sluchátek s těžším kabelem, prostě vám vadit nebudou ani když hlavou budete třepat do rytmu poslouchané hudby. Udrží se. Navíc, použitý materiál na polstrování včetně potahu je velmi příjemný, jak víte, na uši netlačí, a přesným přilehnutím na ušní boltce eliminuje znatelně okolní hluk. To je paráda!

Na kabelu pak najdete podlouhlý článek s jedním tlačítkem, kterým můžete přijmout přicházející hovor. V něm najdete i vestavěný mikrofon. Takže sluchátka umožňují i funkci hands-free. Za tím účelem mají pozlacený souosý 3,5mm konektor typu jack se čtyřmi kontakty (zem, pravý, levý kanál plus mikrofon). Při nasazení na hlavu pak vyniknou kryty náušníků v šedé barvě, které - ač vyrobeny z umělé hmoty - připomínají leštěnou ocel se soustřednými drážkami v podobě kružnic.

Výrobce uvádí citlivost sluchátek 104 dB(A), což není málo, frekvenční rozsah je od 18 Hz do 20 kHz a jejich impedance je 32 ohmů. Akustické měniče mají průměr 40 mm a sluchátka lze složit tak, aby zabírala co nejméně místa třeba v batůžku nebo v šuplíku. Délka přívodního kabelu je 1,2 metru. Sluchátka včetně kabelu a připojovacího konetoru mají hmostnost jen 150 gramů.

Po nasazení na hlavu

Své pocity při nasazení na hlavu jsem už víceméně popsal v předchozích odstavcích. Takže jen shrnu: sluchátka jsou po nasazení velmi příjemná, nevadí a netlačí - a i po delším hraní se v nich uši nepotí, to je znamením, že byl použit k výrobě prodyšný a příjemný materiál.

Zapojme tedy sluchátka do telefonu, abychom zjistili jednu maličkost, která není výtkou výrobci, ale něco, co byste měli vědět. Pokud totiž máte telefon v pouzdře pro ochranu proti poškození při pádu, tento bývá na telefon nasazen zezadu. A pokud váš telefon má 3,5mm jack, v pouzdře je pro něj vytvořen otvor. U pěti pouzder, které má naše rodina k dispozici, jsem ale zjistil, že konektor sluchátek má příliš krátký kontakt na zemnění (to je ten, který je nejblíže ke kabelu ke sluchátkům), prostě se pouzdro konektoru opět o kryt telefonu a vše se nepropojí tak, jak by mělo, a sluchátka budou znít jako krystalka (pokud více, co to je, když tak si to najděte na Googlu) nebo nebudou hrát vůbec. Pomoc je jediná - pomocí ostrého nože tento průchod v pouzdře zvětšit tak, aby se konektor do zásuvky na telefonu dostal až na konec a opřel se o pouzdro telefonu samotného, zcela, a sluchátka mohla nerušeně hrát.

Poslech hudby a telefonních rozhovorů uskutečněných s pomocí těchto sluchátek hodnotím na výtečnou.

Bomba: neuvěřitelný zvuk

Pak ale přišel test ohněm. Tedy, mou oblíbenou skupinou Black Sabbath, album 13 a hned druhou písničkou na albu, písničkou God Is Dead? Tu používám pro testování schopností přenášení nízkých frekvencí. Věřte nebo nevěřte, tahle sluchátka za 250 kaček ale obstála skvěle, ba přímo na výtečnou. I na plné kule dokázala přenést nezkresleně celou písničku, založenou na skvělých kytarových rifech pana Terence Michaela Josepha „Geezera" Butlera. Jo, takže jsem vyzkoušel i elektroniku a nasadil německé elektronické kluky, Scooter, jako protipól té nejdrsnější muzice. Lazy z Deep Purple Made in Japan byla, jak kdybych seděl v koncertním sále, a zlobivá krásná holka Alissa White-Cruz z Arch Enemy mě v písničce The World Is Yours málem shodila z křesla. Jo, i tady naprosto skvělý zvuk! Sluchátka podají plný a vyvážený zvuk v celém pásmu, nepřijdete ani o jediný tón a žádný z nástrojů ani zpěv nezůstanou ukryty v pozadí nebo nějak utlumeny a můžu zodpovědně říct, že jsem měl doma mnohem dražší sluchátka, která nebyla tak dobrá, jako tahle!

Věc je jasná, tahle sluchátka Sencor SEP-433 si nezaslouží nic jiného než:

Hodnocení DigitálníDomácnosti.cz: Vynikající!

Zhodnocení: Stylová stereo sluchátka na uši Sencor SEP 433 v elegantním černém provedení zajistí komfort a pohodlný poslech vaší oblíbené hudby po celý den. Polstrované náušníky, které pokryjí celé uši, eliminují okolní hluk, díky čemuž vám umožní vychutnat si vaše oblíbené skladby. Jejich zvuk je naprosto perfektní a je až s podivem, že za ně zaplatíte „jen" 250 korun. Kvalitou přednesu a pohodlím totiž předčí mnohá jiná sluchátka z vyšších cenových kategorií.

Zveřejněno: 22. 06. 2020 | Počet zobrazení: 287x