Samsung je již pošestnácté jedničkou na trhu TV
Samsung je již pošestnácté v řadě jedničkou na globálním trhu televizorů. V roce 2021 se mu podařilo získat podíl 29,5 %.
Oznámila
to analytická firma Omdia s tím, že na druhém místě je jeho úhlavní rival z
jižní Koreje LG, který ale o 11 procentních bodů zaostává. Hovoříme přirozeně o
globálním trhu z hlediska tržeb, nikoliv prodaných kusů. Obě korejské firmy v
tomto ohledu mají téměř poloviční (48%) podíl, a to hovoříme o celém světě.
Od
roku 2006, kdy Samsung uvedl svoje LCD TV řady Bordeaux, je zároveň i
nepřetržitým lídrem trhu televizí. Co se týče počtu prodaných kusů, je jeho
podíl v roce 2021 o něco nižší, ale stále úctyhodný – 19,8 %. Konkurenční LG
pak v prodaných kusech drží 12,8% podíl. Slovy čísel to znamená, že zatímco
Samsung prodal v loňském roce cca 42 milionů televizí, LG „jen“ 27 milionů.
Na
třetím místě je Sony s 9,5% tržním podílem (z hlediska tržeb), na čtvrtém TCL s
osmi procenty a na pátém Hisense s 6,8 %. Zajímavé je, že zatímco před ostrým
nástupem Samsungu (v roce 2005) kontrolovali trh s TV Japonci, dnes tento
segment s přehledem vede jižní Korea. A Japoncům začínají na trh šlapat i
Číňané.
Zveřejněno: 23. 02. 2022