Samsung je již pošestnácté jedničkou na trhu TV

Samsung je již pošestnácté v řadě jedničkou na globálním trhu televizorů. V roce 2021 se mu podařilo získat podíl 29,5 %.

Oznámila to analytická firma Omdia s tím, že na druhém místě je jeho úhlavní rival z jižní Koreje LG, který ale o 11 procentních bodů zaostává. Hovoříme přirozeně o globálním trhu z hlediska tržeb, nikoliv prodaných kusů. Obě korejské firmy v tomto ohledu mají téměř poloviční (48%) podíl, a to hovoříme o celém světě.

Od roku 2006, kdy Samsung uvedl svoje LCD TV řady Bordeaux, je zároveň i nepřetržitým lídrem trhu televizí. Co se týče počtu prodaných kusů, je jeho podíl v roce 2021 o něco nižší, ale stále úctyhodný – 19,8 %. Konkurenční LG pak v prodaných kusech drží 12,8% podíl. Slovy čísel to znamená, že zatímco Samsung prodal v loňském roce cca 42 milionů televizí, LG „jen“ 27 milionů.

Na třetím místě je Sony s 9,5% tržním podílem (z hlediska tržeb), na čtvrtém TCL s osmi procenty a na pátém Hisense s 6,8 %. Zajímavé je, že zatímco před ostrým nástupem Samsungu (v roce 2005) kontrolovali trh s TV Japonci, dnes tento segment s přehledem vede jižní Korea. A Japoncům začínají na trh šlapat i Číňané.

Zveřejněno: 23. 02. 2022