Studie MIT: 5G otevírá poskytovatelům služeb dveře do podnikové sféry
Komerční 5G sítě využívané
spotřebiteli jsou v provozu už téměř po celém světě. Další vlna
rozšiřování 5G se zaměřuje na podniky všech typů, kterým nová technologie
pomůže těžit z výhod vylepšené mobility, flexibility, spolehlivosti a
bezpečnosti. Éra podnikání poháněného 5G je tady a s ní zcela nová řada příležitostí
pro poskytovatele služeb.
Nová zpráva MIT
Technology Review Insights s názvem 5G a příležitost pro podniky zkoumá
strategie, kterými se poskytovatelé komunikačních služeb (CSP) snaží oslovit
podnikovou sféru. Zaměřují se na podniky, jimž 5G pomůže rozšířit možnosti
poskytování vlastních služeb a podpoří je také na cestě za digitální transformací
využívaných technologií.
Ve výzkumu, který
iniciovala společnost Ericsson, se vedoucí pracovníci devíti předních
poskytovatelů komunikačních služeb podělili o vizi, jak co nejlépe využít
příležitosti, které 5G sítě pro podniky nabízí.
Mezi klíčová
zjištění zprávy MIT patří:
·
Na podnikovém trhu se poskytovatelé komunikačních služeb
mění z poskytovatelů připojení na spolutvůrce podnikových služeb. IoT,
softwarově definované WAN sítě (SD-WAN), cloud, automatizace a multi-access
edge computing (MEC) hrají klíčové role v hodnotových řetězcích zákazníků. V
budoucnu bude většina podnikových služeb standardizovaná, nikoli vytvářená
každému podniku na míru.
·
Spolupráce s dalšími partnery v propojeném
ekosystému představuje pro poskytovatele komunikačních služeb základní stavební
kámen při vytváření podnikových služeb. Tvoří se strategické aliance mezi nimi
a systémovými integrátory, poskytovateli cloudových služeb, hráči v oblasti síťových
technologií a mnoha dalšími.
·
5G představuje nový strategický požadavek pro využívání cloudu.
Prioritu mají architektury otevřených systémů a tzv. cloud-first strategie.
Přední operátoři 5G hlásí, že mají více než polovinu síťového a IT provozu obsluhovaného
aplikacemi v cloudu.
·
Komplexita podnikových služeb je důležitou hnací silou
pro automatizaci a umělou inteligenci. Poskytovatelé komunikačních služeb
považují automatizaci, data v reálném čase a umělou inteligenci za základní
nástroje pro správu podniku nyní i v budoucnosti, k odstranění manuálních
procesů a rozvoji stále více prediktivních schopností.
Nová studie MIT obsahuje
skutečné iniciativy, strategie a případové studie o tom, jak operátoři dodávají
5G a inovativní podniková řešení, spolupracují s širokým ekosystémem partnerů a
využívají OSS, BSS, cloudovou technologii a AI.
„Operátoři si nemohou
v dnešní technologické době dovolit dělat kompromisy ohledně provozní
efektivity, zákaznické zkušenosti nebo agility,“ říká Jiří
Rynt, Key Account Manager ve společnosti Ericsson. „Naše společnost má dlouhodobě
pověst spolehlivého partnera operátorů při efektivním řízení rozsáhlých IT a
cloudových operací. Do éry 5G vstupujeme jako jeden z lídrů trhu, řídíme
inovace ekosystémů a služeb, které jsou zásadní pro monetizaci 5G.“
Zveřejněno: 01. 12. 2020 | Počet zobrazení: 500x