V mobilních hrách díky 5G zažijete více zábavy
První služby streamování her se objevily už před několika lety. Zpočátku cílily zejména na hráče na konzolích a PC. Dnes se objevují nové příležitosti k rozšíření trhu s mobilními hrami a dalšímu rozvoji herního zážitku. 5G sítě a cloudové herní služby jsou na smartphonech a tabletech stále dostupnější.
Kombinované funkce poskytované 5G sítěmi a
technologiemi edge compute umožní streamování her na smartphonech s kvalitou
zážitku srovnatelnou s hraním na PC nebo konzoli. Inovativní technologie také
otevírají možnosti pro mobilní hry založené na pohybu.
Rozmach streamovacích služeb pro mobilní gaming podporují zejména:
·
Pokračující růst počtu uživatelů chytrých telefonů.
·
Nasazení 5G sítí, s vysokými datovými rychlostmi pro uživatele, velkou
kapacitou sítě a nově vznikající časově kritickou komunikací, nebo s velmi
spolehlivou komunikací s nízkou latencí.
·
Rozšiřování cloudových datových center s velkými výpočetními a úložnými možnostmi.
·
Posilování partnerství mezi poskytovateli komunikačních služeb,
poskytovateli cloudů a poskytovateli cloudových herních služeb.
·
Nové cloudové herní služby spouštěné novými i zavedenými poskytovateli
herních služeb.
·
Poskytovatelé komunikačních služeb zavádějící své vlastní služby v této
oblasti.
·
Předpokládaný budoucí vývoj nových typů zařízení založených na AR, VR a XR.
5G posune gaming na novou úroveň
Stejně jako v případě
streamování videa přinášejí poskytovatelé služeb pro své předplatitele
originální obsah. Lze očekávat, že poskytovatelé her budou vyvíjet originální „5G
cloudové“ hry přizpůsobené specifikům mobilních zařízení (například malé
obrazovky a omezené možnosti rozhraní konektorů), ale také okolnímu prostředí,
kde se mobilní hráč při hraní nachází (nové typy VR, AR her). Využitím celé
řady senzorů na mobilním zařízení, jako je kamera, světelné senzory, GPS,
akcelerometr a zvuk, dokáže chytrý telefon snímat prostředí a zasadit jej do
kontextu tak, aby adaptivně generoval nový herní obsah a obohatil tak herní
zážitek.
Požadavky na
hry a herní platformy se stále stupňují a řešení, která fungují pro běžné
streamování videa, pro pokročilé hry nestačí. S vývojem 5G sítí na posune
časově kritická komunikace cloudového hraní na další úroveň. Cílem časově
kritické komunikace je přenos dat v rámci stanoveného rozpočtu latence s
požadovanou zárukou; například latence sítě 50 ms se spolehlivostí 99,9 %. To
se zásadně liší od mobilního širokopásmového připojení, které maximalizuje
přenosové rychlosti bez záruky latence.
Cloudové hraní
představuje potenciál 5G pro spotřebitele i podniky – hráči těží z neskutečných
zážitků, včetně lehčích a cenově dostupnějších herních zařízení, delší výdrže
baterie a nových pohlcujících her. Poskytovatelé komunikačních služeb získávají
širokou škálu nových obchodních příležitostí.
Zveřejněno: 10. 05. 2021