S čím vším vám pomůže chytrý pomocník Copilot v práci?
Copilot je nový chytrý kancelářský pomocník, který usnadní práci a stává se pracovním nástrojem pro každého zaměstnance. S čím vším může pomoci běžnému zaměstnanci i vedoucím pracovníkům?
Copilot je nový nástroj z dílny Microsoftu, který využívá
pokročilé umělé inteligence a je integrován přímo do aplikací Microsoft 365,
včetně Wordu, Excelu, PowerPointu, Outlooku a Teams. Tak pomáhá každému, kdo s
těmito programy pracuje a umožňuje vytvářet obsah, analyzovat data, generovat
reporty a komunikovat s kolegy efektivněji.
„Chytrý pomocník Copilot podporuje automatizaci běžných
úkolů, jako je zadávání dat, formátování dokumentů a vytváření prezentací,
generuje nápady, usnadňuje psaní e-mailů, zpráv a dalších komunikačních
materiálů nabízí pokročilé analýzy dat, které pomáhají při rozhodování a
strategickém plánování,“ říká Tomáš Krejčí z Počítačové školy GOPAS. „Umožňuje
tak zaměstnancům soustředit se na to, co je opravdu důležité, zatímco rutinní a
časově náročné úkoly přenechává umělé inteligenci.“
Pomáhá s automatizovanými úkoly
Copilot pomáhá zaměstnancům účinně s realizací rutinních
úkolů. Dokáže automatizovat zadávání dat, formátování dokumentů a vytváření
standardizovaných reportů, což šetří zaměstnancům pracovní čas a snižuje
pravděpodobnost lidské chyby. Zaměstnanec se pak může spolehnout, že Copilot na
dodržování zadaných pravidel nezapomene a bude je dodržovat, na rozdíl od
některých zaměstnanců, kteří formát a místo ukládání dokumentů v některých méně
používaných případech dokážou často poplést a zaměnit.
Asistuje při psaní v Outlooku a ve Wordu
Využitím svých algoritmů může Copilot pomoci s psaním
e-mailů, zpráv a dalších dokumentů ve Wordu. Lze jej využít například k návrhu
formulací či k opravování gramatických a pravopisných chyb. Navrhuje však i
celé věty nebo odstavce na základě kontextu dokumentu, což usnadňuje a
urychluje psaní. Může pomoci přeformulovat věty tak, aby byly srozumitelnější
nebo měly jiný tón. V neposlední řadě dokáže vytvořit stručné shrnutí dlouhých
dokumentů, což uživatelům pomáhá rychle získat přehled o obsahu.
„Může i automaticky generovat e-maily, zprávy a
dokumenty, na základě předem definovaných šablon nebo pokynů uživatele. Dokáže
také příchozí e-maily třídit, označovat důležité zprávy a odpovídat na časté
dotazy pomocí přednastavených odpovědí. Copilot může pomoci i s koordinací
schůzek i online meetingů, včetně návrhu termínů a posílání pozvánek,“ říká
Michal Černý ze společnosti Audiopro.
Analyzuje velká množství dat nejen v Excelu
Copilot také dokáže rychle analyzovat velké objemy dat a
obratem poskytovat užitečné přehledy a vizualizace, které pomáhají při
rozhodování a strategickém plánování. Stačí mu tuto práci správně zadat.
Automatizuje procesy jako je čištění dat, výpočty a generování reportů, což
uživatelům šetří čas a usnadňuje práci s daty.
Uživatelé mohou zadávat dotazy v přirozeném jazyce a Copilot
je dokáže interpretovat a poskytnout relevantní analýzy a odpovědi. Využívá
strojové učení a další pokročilé techniky k identifikaci vzorců, predikci
trendů a poskytování doporučení.
Jeho velkou výhodou je, že je integrován do celého
ekosystému Microsoft 365, což mu umožňuje přistupovat k datům uloženým v
různých aplikacích, jako jsou Excel, Power BI a dalších.
Podporuje kreativitu zaměstnance
A když zaměstnanec ztratí inspiraci ve své kreativní práci,
například při psaní textu ve Wordu nebo vytváření prezentace v Powerpointu,
může se obrátit na Copilota, který mu na základě zadání nabídne čerstvé nápady
a návrhy pro další obsah prezentace i jiné kreativní projekty.
Copilot může pomoci vylepšit psaný obsah tím, že navrhne
stylistické změny, zlepší strukturu textu nebo doporučí vhodnější slovní
zásobu. Může také fungovat jako interaktivní nástroj pro brainstorming, kde
zaměstnanci mohou zadávat klíčová slova nebo témata a Copilot vygeneruje
související myšlenky.
Pomůže i s time managementem
Copilot také dokáže sledovat úkoly, připomínat důležité
termíny a aktualizovat seznamy úkolů podle pokroku práce. To pak pomáhá
pracovníkovi se správou vlastního todo listu a plánu práce. To kdekterý
zaměstnanec také ocení.
„Obrovskou výhodou Copilota je, že je stvořen tak, aby
byl snadno integrovatelný do stávajících pracovních procesů a systémů. Je
dostupný v základní verzi. Pro ty, kteří hledají více funkcí a možností, je k
dispozici Copilot Pro. K dispozici jsou již i specializované kurzy, kde se
účastník naučí využívat tento praktický pracovní nástroj na plni,“ uzavírá
Tomáš Krejčí z Počítačové školy GOPAS.
Zveřejněno: 20. 03. 2024