3D televize - vzdálená budoucnost nebo realita

Společnosti Samsung, Panasonic, Sony a LG na největším veletrhu spotřební elektroniky představily 3D televizi. Pomalu končí honba za největší úhlopříčkou - výrobci televizí začínají sázet na nový trend - 3D obraz. První modely by měly být dostupné na americkém trhu ještě v první polovině tohoto roku.

Samsung na CES představil unikátní řadu LED 9000, která představuje top-end LED televizi, která má ambice se stát tou nejžádanější televizi na trhu. Co je na ní tak speciální? 

Samsung 3D

  • Je 3D - s pomocí speciálních brýlí zobrazí obraz ve 3D. Navíc, bude kompatibilní s novými Blue-ray 3D přehrávači. Navíc, některé televizní společnosti připravují vysílání ve 3D - například Sky.
  • Z 2D dělá 3D - televize je vybavena procesorem, který v reálném čase převádí 2D obraz do 3D podoby. A to jak televizní vysílání, tak obsah z DVD disků. No, jako teorie to zní velmi dobře - počkejme si na realitu.
  • Je ultratenká - je pouze 0,3 palce tenká, tedy necelých 8 mm. Samsung říká, že je tenká jako tužka.
  • Má chytré dálkové ovládání - které obsahuje vlastní obrazovku, takže se můžete na dálkovém ovládání podívat na právě vysílané zprávy, i když se díváte právě na film na DVD.
  • Je online - Samsung spolupracuje s vývojáři, a tak televize bude nabízet produkty a služby jako je Twitter nebo YouTube.
Samsung LED 9000Samsung LED 9000




Společnost Panasonic představila full HD 3D kameru, která je vybavena dvěma objektivy. Na trhu by se měla objevit koncem tohoto roku. Cena se odhaduje kolem $21.000, takže se spíše jedná o profesionální použití. Zároveň s touto kamerou Panasonic uvádí na trh 3D televizi a 3D Blue-ray přehrávač.

Panasonic 3D kemara



















Z výše uvedeného vyplývá, že výrobci sázejí na přístroje s 3D obrazem v naději vyšších tržeb. Některé hlasy dokonce tvrdí, že 3D obraz bude takovou změnou, jako byl přechod od černobílé televize k televizi barevní. Analytici jsou však k nastupující 3D technologii spíše skeptičtí - upozorňují na to, že mnoho spotřebitelů si v poslední době pořídili nové full HD televizory, a proto nebudou ochotni utrácet za další nové televize.

Zdroj

Zveřejněno: 07. 01. 2010