LG slaví deset let OLED TV
Podle společnosti Omdia, která se zabývá průzkumem trhu, se společnost LG v prvním čtvrtletí roku 2023 s výrazným náskokem umístila na prvním místě na trhu OLED televizorů, přičemž podle počtu celkových dodávek si nárokuje přibližně 60 procent trhu.
Technologie LG OLED TV je tu s námi právě
deset let. OLED televizory LG se prodávají ve více než 130 zemích, což
z nich dělá nejrozšířenější OLED televizory na světě. V loňském roce přesáhly
kumulované celkové dodávky OLED televizorů LG (od jejich prvního uvedení na trh
v roce 2013) 15 milionů kusů.
V prvním čtvrtletí nabídka LG
představovala více než 70 procent trhu s mimořádně velkými OLED televizory
(úhlopříčka 70 palců a více). Společnost také posiluje svou pozici v segmentu
ultra velkých prémiových televizorů pomocí špičkových zařízení, jako je
97palcový televizor LG Signature OLED M (model M3), který je prvním
spotřebitelským televizorem na světě s bezdrátovým řešením schopným přenášet v
reálném čase obraz a zvuk až v kvalitě 4K a frekvenci 120 Hz. Celkové dodávky OLED televizorů a LCD televizorů LG v prvním
čtvrtletí dosáhly objemu 5 484 200 kusů, přičemž OLED televizory tvoří 738 000
kusů z tohoto počtu. Společnost LG dále podle tržeb v prvním čtvrtletí 2023
vlastnila 17,1% podíl na celosvětovém trhu s televizory. Podíl společnosti na celosvětovém trhu s televizory v tomto
čtvrtletí mírně poklesl v porovnání se stejným obdobím v roce 2022. Je to
způsobeno především slábnoucí globální poptávkou a větším zaměřením společnosti
LG na řízení rizik akcií. Prodeje OLED televizorů LG však zůstaly silné a
představovaly více než 30 procent celkových prodejů televizorů společnosti v
prvním čtvrtletí roku 2023. Mezitím celkové celosvětové dodávky televizorů v prvním
čtvrtletí dosáhly 46,52 milionů kusů, což je nejnižší číslo zaznamenané od
stejného období v roce 2009. Společnost Omdia však očekává oživení v druhé polovině
roku 2023 a předpovídá, že dodávky do konce roku dosáhnou počtu 205,51 milionů
kusů, což je mírný nárůst oproti loňskému roku.
Očekává se také vzestup segmentu OLED televizorů. Společnost
Omdia předpokládá, že OLED televizory budou dle tržeb na konci roku zaujímat
46,1 % trhu prémiových televizorů (s cenou 1500 dolarů a více), což by
znamenalo nárůst o 10 % oproti roku 2022 (36,7 % podílu na trhu). Očekávání
rychlého nárůstu segmentu OLED televizorů je důsledkem toho, že do této oblasti
v posledních letech vstoupilo více značek.
Nabídka prémiových OLED televizorů LG zahrnuje také řadu LG
OLED evo, která nabízí jasnější a živější obraz či obrazovky LG Lifestyle
Screen, které spojují ohromující kvalitu obrazu s výrazným designem a dodají
každému prostoru nádech kultivovanosti. V letošním roce také společnost LG
rozšíří dostupnost zařízení LG OLED Objet Collection Posé, které je součástí
produktové rodiny Lifestyle Screen, do celkem 40 zemí světa.
Společnost LG v posledním desetiletí pracuje na realizaci
obrovského potenciálu OLED technologie. V návaznosti na dosažené úspěchy bude
společnost v příští dekádě pokračovat v tvorbě inovací a zkoumat další téměř
neomezené možnosti, které její technologie s vlastním osvětlením nabízí a bude
tak svým zákazníkům poskytovat stále větší hodnotu.
Zveřejněno: 30. 06. 2023