Prodeje tabletů mírně stoupají, Chromebooky padají
Analytická firma IDC zveřejnila statistiky celosvětových dodávek tabletů a dále specificky Chromebooků za druhé čtvrtletí 2022.
Ve
sledovaném období stoupl počet prodaných tabletů meziročně jen prakticky
neznatelně, o 0,15 procenta na 40,5 milionu prodaných kusů. Můžeme tak říct, že
segment tabletů spíše stagnoval. Už hůře se daří Chromebookům – tato zařízení
meziročně spadla o 51,4 procenta, a to na šest milionů prodaných jednotek.
Segment
tabletů vede firma Apple, která si z pomyslného koláče ukousla 31 procent.
Následuje samozřejmě jihokorejský rival Samsung s 18,1procentním podílem na
trhu. Což znamená 7,3 milionu prodaných jednotek, i když jihokorejská firma
zaznamenala poměrně výrazný 10,6procentní meziroční pokles. Třetí místo si pak
pevně drží čtečka Kindle od Amazonu s dodaným 5,5 milionem kusů.
Čtvrté
je Lenovo, které však zažilo ještě vyšší meziroční pokles než Samsung, a to
konkrétně 25,6 procenta. Čínská firma dodala 3,5 milionu kusů. A nakonec na
pátém místě je Huawei s 5,3% podílem na trhu a 2,1 milionem prodaných kusů.
Zveřejněno: 02. 08. 2022