Prodeje tabletů mírně stoupají, Chromebooky padají

Analytická firma IDC zveřejnila statistiky celosvětových dodávek tabletů a dále specificky Chromebooků za druhé čtvrtletí 2022.

Ve sledovaném období stoupl počet prodaných tabletů meziročně jen prakticky neznatelně, o 0,15 procenta na 40,5 milionu prodaných kusů. Můžeme tak říct, že segment tabletů spíše stagnoval. Už hůře se daří Chromebookům – tato zařízení meziročně spadla o 51,4 procenta, a to na šest milionů prodaných jednotek.

Segment tabletů vede firma Apple, která si z pomyslného koláče ukousla 31 procent. Následuje samozřejmě jihokorejský rival Samsung s 18,1procentním podílem na trhu. Což znamená 7,3 milionu prodaných jednotek, i když jihokorejská firma zaznamenala poměrně výrazný 10,6procentní meziroční pokles. Třetí místo si pak pevně drží čtečka Kindle od Amazonu s dodaným 5,5 milionem kusů.

Čtvrté je Lenovo, které však zažilo ještě vyšší meziroční pokles než Samsung, a to konkrétně 25,6 procenta. Čínská firma dodala 3,5 milionu kusů. A nakonec na pátém místě je Huawei s 5,3% podílem na trhu a 2,1 milionem prodaných kusů.

Zveřejněno: 02. 08. 2022