Sonos omylem rozeslal zákazníkům reproduktory jako dárek
Společnost Sonos svým americkým zákazníkům omylem rozesílala více reproduktorů, než si objednali, a pak po nich chtěla peníze. Jenže zákony USA hovoří proti ní.
Portál
The Verge jako první upozornil na situaci, popisovanou nejdříve na fórech
Redditu, ve které jako příklad uvádí jednoho zákazníka, který si objednal
jediný reproduktor Sonos Move a nakonec jich dostal sedm. Jenže zároveň mu
přišla i faktura na všech sedm kousků. A rozhodně se nejednalo o ojedinělý případ.
Podle
amerických zákonů ale lidé za nechtěné zboží, které jim přijde poštou, nemusejí
platit vůbec nic. A navíc ho ani nemusejí vracet. De facto se tak jedná o
dárek. Společnost Sonos dotčeným zákazníkům rozeslala e-mail, v němž svoji chybu
svaluje na aktualizaci systému, která znamenala, že některé objednávky byly
zpracovány několikrát.
Za
zákazníky stojí i Federální obchodní komise (FTC). Pokud tedy bude Sonos chtít
nějak minimalizovat ztráty způsobené tímto nešťastným krokem, bude muset
spoléhat na dobrou vůli svých zákazníků.
Zveřejněno: 17. 06. 2022