Sonos omylem rozeslal zákazníkům reproduktory jako dárek

Společnost Sonos svým americkým zákazníkům omylem rozesílala více reproduktorů, než si objednali, a pak po nich chtěla peníze. Jenže zákony USA hovoří proti ní.

Portál The Verge jako první upozornil na situaci, popisovanou nejdříve na fórech Redditu, ve které jako příklad uvádí jednoho zákazníka, který si objednal jediný reproduktor Sonos Move a nakonec jich dostal sedm. Jenže zároveň mu přišla i faktura na všech sedm kousků. A rozhodně se nejednalo o ojedinělý případ.

Podle amerických zákonů ale lidé za nechtěné zboží, které jim přijde poštou, nemusejí platit vůbec nic. A navíc ho ani nemusejí vracet. De facto se tak jedná o dárek. Společnost Sonos dotčeným zákazníkům rozeslala e-mail, v němž svoji chybu svaluje na aktualizaci systému, která znamenala, že některé objednávky byly zpracovány několikrát.

Za zákazníky stojí i Federální obchodní komise (FTC). Pokud tedy bude Sonos chtít nějak minimalizovat ztráty způsobené tímto nešťastným krokem, bude muset spoléhat na dobrou vůli svých zákazníků.

Zveřejněno: 17. 06. 2022