LG chce být softwarovou společností „jako Apple“
Jihokorejská společnost LG chce být softwarovou společností, přičemž inspiraci hledá v Applu, píše portál The Korea Economic Daily.
LG
je druhým největším výrobcem televizí na světě, nicméně nechce zůstat jen u
toho. Firma by totiž ráda zdesetinásobila počet výrobců TV, kterým licencuje
svůj operační systém webOS. Zatímco loni si její platformu licencovalo 20
výrobců, cílem je mít jich „v portfoliu“ přibližně dvě stovky.
K
novým partnerům LG patří zejména low-endoví výrobci, jako jsou u nás prakticky
neznámé značky KMC, Walton, Seiki nebo Croma. „Naší středně- až dlouhodobá
strategie je zaměřena na transformaci v softwarovou společnost. Nemůžeme přežít
pouhým prodejem zařízení,“ nechal se prý slyšet jistý vysoce postavený
představitel společnosti.
První
verzi systému webOS představilo LG v roce 2014 poté, co platformu koupilo od
HP. Od té doby jihokorejská firma představuje každým rokem vždy novou verzi.
Starší TV od LG však na novější verze webOS aktualizovány nebývají.
Zveřejněno: 18. 07. 2022