LG chce být softwarovou společností „jako Apple“

Jihokorejská společnost LG chce být softwarovou společností, přičemž inspiraci hledá v Applu, píše portál The Korea Economic Daily.

LG je druhým největším výrobcem televizí na světě, nicméně nechce zůstat jen u toho. Firma by totiž ráda zdesetinásobila počet výrobců TV, kterým licencuje svůj operační systém webOS. Zatímco loni si její platformu licencovalo 20 výrobců, cílem je mít jich „v portfoliu“ přibližně dvě stovky.

K novým partnerům LG patří zejména low-endoví výrobci, jako jsou u nás prakticky neznámé značky KMC, Walton, Seiki nebo Croma. „Naší středně- až dlouhodobá strategie je zaměřena na transformaci v softwarovou společnost. Nemůžeme přežít pouhým prodejem zařízení,“ nechal se prý slyšet jistý vysoce postavený představitel společnosti.

První verzi systému webOS představilo LG v roce 2014 poté, co platformu koupilo od HP. Od té doby jihokorejská firma představuje každým rokem vždy novou verzi. Starší TV od LG však na novější verze webOS aktualizovány nebývají.

Zveřejněno: 18. 07. 2022