Povánoční útraty Čechů v e-shopech strmě vzrostly
Pandemická situace přesměrovala nákupy Čechů o vánočních
svátcích na internet. Před Štědrým dnem klienti skupiny ČSOB v e-shopech
utratili o polovinu větší částku než před rokem. Ovšem v povánočním období
se nákupy ještě zintenzivnily a byly o tři čtvrtiny vyšší než ve stejném období
loni.
Nejvíce v meziročním srovnání při online nákupech koncem loňského
prosince rostly útraty za potraviny, jídlo a pití z restaurací, oblečení,
bytové doplňky, elektro zboží či digitální zábavu, tedy zejména počítačové hry
nebo filmy a seriály.
O tom, jak se priority a potřeby
klientů v koronavirové době proměnily, svědčí online útraty zaznamenané koncem
roku 2019. Tehdy lidé vedle potravin a elektroniky utráceli hlavně za cestování
(objednávání ubytování, zájezdy od cestovních kanceláří), kulturu nebo u provozovatelů
sázek a loterií.
Zdroj: ČSOB, doplňkové foto: Pixabay
Zveřejněno: 06. 01. 2021