Povánoční útraty Čechů v e-shopech strmě vzrostly

Pandemická situace přesměrovala nákupy Čechů o vánočních svátcích na internet. Před Štědrým dnem klienti skupiny ČSOB v e-shopech utratili o polovinu větší částku než před rokem. Ovšem v povánočním období se nákupy ještě zintenzivnily a byly o tři čtvrtiny vyšší než ve stejném období loni.

Nejvíce v meziročním srovnání při online nákupech koncem loňského prosince rostly útraty za potraviny, jídlo a pití z restaurací, oblečení, bytové doplňky, elektro zboží či digitální zábavu, tedy zejména počítačové hry nebo filmy a seriály.

O tom, jak se priority a potřeby klientů v koronavirové době proměnily, svědčí online útraty zaznamenané koncem roku 2019. Tehdy lidé vedle potravin a elektroniky utráceli hlavně za cestování (objednávání ubytování, zájezdy od cestovních kanceláří), kulturu nebo u provozovatelů sázek a loterií.

Zdroj: ČSOB, doplňkové foto: Pixabay

Zveřejněno: 06. 01. 2021