Securitas ČR chce z důvodů prediktivní bezpečnosti do konce roku 2021 digitalizovat činnosti fyzické ostrahy u svých zákazníků
Největší tuzemská bezpečnostní agentura oznámila ambiciózní plán:
digitalizovat činnosti fyzické ostrahy u všech svých zákazníků do konce roku
2021. Přechod se dotkne téměř 2000 bezpečnostních pracovníků v Česku a stovek
zákazníků, kterým Securitas ČR fyzickou ostrahu poskytuje.
V minulém roce už kompletně digitalizovala v rámci pilotního
projektu v oblasti Západní Čechy a výsledky ukázaly, že efektivita bezpečnostních
služeb se tak zvyšuje. Sběr dat z terénu a jejich automatická analýza směřují
k zajištění tzv. prediktivní bezpečnosti – tedy schopnosti automaticky předvídat
bezpečnostní rizika a předcházet jim.
Jak lze digitalizovat
fyzickou ostrahu? Kromě toho, že čím dál víc práce při ochraně i provozu
objektů dnes dokážou vykonávat digitální technologie samotné – například
inteligentní kamerové systémy, automatické e-recepce a e-vrátnice či
zabezpečovací systémy napojené na vzdálený dispečink, hraje při zabezpečení stále
velkou roli lidská práce ostrahy. Organizuje se však dosud často s omezenou
digitální evidencí, což je stav, který chce Securitas do konce roku 2021 zcela
eliminovat.
Tři úrovně digitalizace, dvě digitální
platformy
Společnost Securitas
proto v pilotním projektu ve spolupráci se zákazníky v oblasti
Západní Čechy vyvinula tři úrovně digitalizace: 1. digitalizace procesů
managementu, 2. digitalizace procesů bezpečnostních pracovníků, 3. digitalizace
na straně zákazníků – provázání vybraných procesů klientů a Securitas v jednom
reportingovém rozhraní. K těmto účelům společnost používá dvě softwarové platformy
– reportingový systém VISION, v němž všichni zúčastnění odbavují svoji agendu,
a systém Securitas Customer Portal (SCP) jako nástroj vizualizační, v němž se
veškerá agenda ukládá a třídí. To je místo k setkávání se zákazníkem. Oba
nástroje mají vlastní analytické funkcionality a jejich využívání závisí plně
na potřebách zákazníka.
Prediktivní bezpečnost v Česku už
v roce 2021?
Digitalizace procesů všech
zákazníků Securitas v oblasti Západních Čechy dopadla v roce 2020
úspěšně, proto chce nyní společnost převést na digitální platformy všechny své guardingové
zakázky v České republice. K čemu to povede? Zkušenosti z pilotního projektu ukázaly,
že digitalizace na místo nekonečného vyplňování dokumentů a papírování ušetří nejen
kila papírů, tonerů a kancelářských potřeb, ale v průměru i neuvěřitelných 25
hodin administrativní práce měsíčně na jednoho manažera. Navíc se obvykle při
samotném postupu digitalizace objeví mnoho procesů, které by bylo možné
provádět efektivněji. To vše je ale teprve začátek práce s daty, která by celý
bezpečnostní obor měla v budoucnosti změnit v duchu tzv. prediktivní
bezpečnosti.
Nejvíc incidentů je v úterý kolem 10.
hodiny
„Všímáme si, že hlavně u
velkých klientů, kterým chráníme víc objektů, nabývá analýza dat
z bezpečnostních procesů větší důležitosti a nepostradatelnosti. Dokážeme
spolehlivě určit rizikové dny v týdnu, při efektivním sběru dat i rizikové
hodiny. Zjistili jsme tak například, že v průmyslových objektech se nejvíc
incidentů stává v úterý kolem 10. hodiny dopoledne. To je ale jen malá
ukázka funkce prediktivní bezpečnosti, s přibývajícími daty získáme v budoucnu
daleko přesnější a propracovaný systém předvídání rizik,“ říká Martina Němcová, obchodní ředitelka společnosti Securitas ČR.
„Ještě dřív se ale stane realitou propojení dat z našeho reportingu přímo
se složkami Integrovaného záchranného systému. V zahraničí už Securitas na
několika místech takto sdílí data, například s místní policií. V České
republice chystáme první projekt tohoto typu letos.“
Zveřejněno: 29. 01. 2021